Шефът на Boeing призна сериозни грешки при изслушването в Сената

Boeing

Изпълнителният директор на Boeing Дейвид Калхун даде показания в Сената на САЩ във връзка с катастрофите на 737 Max и други проблеми с качеството и безопасността, които производителят на самолети изпитва в момента. Изслушването беше вчера вечерта.

Дейвид Калхун се извини на семействата на загиналите при бедствията и призна сериозни пропуски в работата на компанията. „Нещо се обърка“, отбеляза ръководителят на корпорацията – водещ американски производител на авиационна, космическа и военна техника, по време на кръстосан разпит от сенатори, който продължи около пет часа.

Сенатор Ричард Блументал от Демократическата партия на САЩ обвини Дейвид Калхун, че поставя печалбите на компанията над всичко останало. „Вместо да задавате въпроси за причините за такъв значителен спад в производствената култура в Boeing, вие и вашите колеги прехвърляте вината върху другите, гледате настрани и храните своите акционери“, подчерта сенаторът.

В изслушванията участваха и близки на жертвите, които поискаха най-строги мерки срещу компанията.

боинг криза

„За каква отговорност можем да говорим, когато топ мениджърите на Boeing спокойно се разхождат и получават милионите си?“, отбеляза Клариса Мур, чиято дъщеря загина при една от катастрофите на 737 Max. „Искаме отговори, прозрачност и отчетност от тях. Искам всички да отидат в затвора.”

На свой ред шефът на компанията отговори, че компанията оказва пълно съдействие на разследващите агенции и поема отговорност. „Незабавно предприехме всички необходими мерки в нашите заводи и предприятия, за да отстраним всички недостатъци, довели до аварии, и да предотвратим повторението им в бъдеще“, каза Дейвид Калхун.

Един от сенаторите нарече процеса, пред който е изправен производителят на самолети заради две големи катастрофи – в Индонезия и Етиопия през 2018 г. и 2019 г.,

„момент на разплата“.

Самият ръководител на Boeing едва сега научи, че неговите фабрики използват очевидно дефектни части и обеща да разследва тези случаи. Дейв Калхун започна речта си в Сената с молба за прошка от семействата на пътниците, станали жертви на две самолетни катастрофи на Boeing 737 MAX. В залата присъстваха много роднини, които държаха в ръце портрети на свои близки. Загиват общо 346 души.

Дейв Калхун беше попитан за културата на безопасност в компанията, защо не подаде оставка веднага, а се забави до края на годината и колко му беше платено за работата му. Оказа се, че

през 2023 г. възнаграждението му възлиза на почти 33 милиона долара,

което е с 45% повече, отколкото през 2022 г., изчисли агенция Ройтерс. Освен това при уволнение той ще получи и златен парашут на стойност 45 милиона долара, пише CNN.

Боинг Boeing 787 8 N787BA cockpit

Подкомитетът на Сената, който разследва злоупотреби в Boeing, има свидетелства от множество податели на сигнали. Досега има повече от дузина от тях, но ще има още. И много от тях са готови да говорят публично, каза сенатор Ричард Блументал. CNN уточнява, че сега папката с доказателства от свидетели вече съдържа над 200 страници разкриващи данни.

Politico пише, че

основният фокус на изслушването е бил как Boeing се справя с подателите на сигнали.

Калхун твърди, че компанията силно насърчава сигналите от подчинени, че има някои проблеми в производството. Но Блументал даде пример с един от служителите на завода, където се сглобява Dreamliner. Когато съобщил за липсващите части в централния офис, прекият му началник започнал да оказва натиск върху него. Звънял му по 20 пъти на ден и го критикувал, че е прекалено инициативен.

Комисията за разследване на Сената също има доказателства, че ръководството на Boeing е пренебрегнало докладите на служителите за съмнителното качество на титаниевите части. Тези сигнали останаха незабелязани, дефектите бяха доставени в производството, а докладите от инспекции бяха фалшифицирани, добавя The New York Times.

Bloomberg отбелязва, че

авиоиндустрията, отдавна доминирана от Boeing и Airbus, е изправена пред криза.

Сега бразилският конгломерат Embraer възнамерява да произвежда теснофюзелажни самолети, за да се конкурира с предишните лидери.

Акциите на производителя на самолети Boeing паднаха с почти 2%, след като ръководителят на компанията говори в Сената.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст