Представят програмата “Бизнес хъб ЕС – Япония и Република Корея” в БТПП

програма „Бизнес хъб ЕС – Япония и Република Корея

Българската търговско-промишлена палата (БТПП) ще направи национално представяне на програмата “Бизнес хъб ЕС – Япония и Република Корея” от 15:00 часа. Събитието ще е в хибриден формат – на място в сградата на БТПП в София и виртуално в платформата Zoom, съобщиха от работодателската организация.

“Бизнес хъб ЕС – Япония и Република Корея” е финансирана от Европейския съюз програма, която подкрепя малки и средни предприятия от ЕС  в секторите: екология, дигитализация, здравен сектор, да навлязат в пазарите на Япония и Република Корея.

По програмата

ще се организират 10 бизнес мисии в Япония и 10 мисии в Република Корея 

през следващите цетири години, като всяка от тях ще позволи на 50 иновативни компании от ЕС да се възползват от обучения, посещения на място, установяване на контакти, участие в международни изложения.

По време на събитието ще се разгледат основните цели на Бизнес хъбa, услугите, предлагани от програмата, информация за бизнес мисиите, критериите за допустимост и процеса на подбор на участващите компании.

В рамките на представянето ще бъде споделен календарът на първите бизнес мисии в Япония и Република Корея и ще бъде предоставена информация за програмата, целевите сектори и индустрии за всяка мисия, както и предвидения график за процеса на кандидатстване.

Участниците в събитието ще научат повече за зеления, цифров и здравен сектор в Япония и в Република Корея.

Ще бъдат представени предимствата и възможностите, предлагани от програмата Бизнес Хъб.

Участието е безплатно, но е необходима предварителна регистрация. Работният език е английски.

През миналата година

стокообменът ни с Япония възлиза на 307.7 млн. щатски долара, но намалява на годишна база с 5.9 процента.

Това е следствие от свиването на вноса от азиатската страна, но пък българският износ расте до 95.5 млн. щ. долара. Търговското салдо обаче остава отрицателно за България. Сред водещи стоки в експорта ни са интегрални схеми и електронни микрокомплекти (35.2%), турбореактивни двигатели, турбовитлови двигатели и други газови турбини (18.2%), електрически трансформатори, статични електрически преобразуватели (например токоизправители), индуктивни бобини и дросели (5.7%) и други.

По данни на БНБ нетната позиция в края на 2023 г. (общата сума на японските инвестиции в България в края на периода) е 108.6 млн. евро.

Няколко приоритетни области за сътрудничество могат да се очертаят с Япония. Иновации: Япония е известна със своя напредък в технологиите и иновациите. Индустрии като електроника, роботика, изкуствен интелект и биотехнологии са ключови области. Компании като Sony, Toyota и Hitachi са световно признати за приноса си в тези области. Автомобилна индустрия: Япония е основен играч в автомобилната индустрия, компании като Toyota, Honda и Nissan са водещи в производството на висококачествени превозни средства и иновативни технологии като хибридни и електрически превозни средства. Производство: Японският производствен сектор е високоефективен и известен със своята прецизност и качество. Това включва отрасли като машини, промишлено оборудване и прецизно инженерство.

През последните години

търговско-икономическите отношения между България и Корея бележат положително развитие.

Стокообменът ни за миналата година е в размер на 443.1 млн. щатски долара и расте с 27.9% на годишна база. Износът ни расте със  77.8% до 242.9 млн. щ. долара. Вносът обаче намалява. Търговското салдо е положително за България.

Сред водещите стока в експорта са пшеница и смес от пшеница и ръж (46.1%), интегрални схеми и електронни микрокомплекти (10.7%),  царевица (9.8%) и други.

По данни на БНБ нетната позиция в края на 2023 г. (общата сума на корейските инвестиции в България в края на периода) е 55.4 млн. евро.

Република Корея се рекламира успешно в чужбина чрез KOTRA, държавна организация за насърчаване на корейския износ и чуждестранните инвестиции, която разполага с огромен бюджет и понастоящем 127 представителства в чужбина, вкл. в България. Инвестиционните възможности в Корея се рекламират и чрез държавната структура Invest Korea, която също разполага с 36 офиси в чужбина.

През последните години изключително успешно и агресивно Република Корея се рекламира в чужбина чрез различни правителствени програми със сериозни целеви бюджети за рекламиране в чужбина на корейската култура, музика, кухня, бизнес и т.н. (K-Culture, K-Pop, K-Food, K-Startups; K-Fairs и др.)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст