В рамките на редовния петъчен парламентарен контрол депутатът от “Възраждане” Димо Дренчев, народен представител и в 48-ото, и в 49-ото Народно събрание, отправи питане към служебния министър на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) – Виолета Коритарова.
То се отнасяше до частен ТИР-паркинг на Дунав мост 2. Димо Дренчев посочи, че е получил много сигнали от спедиторски фирми и водачи на камиони, че нарочно са принуждавани да спират на паркинга на “Данубия логистик Видин” ЕООД. Шофьорите на българските ТИР-ове плащали по 15 лева, а чуждите – по 25 евро.
Дренчев постави четири конкретни въпроса:
- Законно ли е задължителното отклоняване и поставеният светофар, насочващ към паркинга на “Данубия логистик Видин” ЕООД?
- Проведен ли е търг или конкурс, който да е спечелен от въпросната фирма, така че именно тя да е собственик и оператор на буферния паркинг?
- Има ли възможност и другите ТИР-паркинги в района да се използват като буферни?
- Възможно ли е фирмите от района на Видин, извършващи превози на близки разстояния, да не ползват буферния паркинг на “Данубия логистик Видин” ЕООД?
Оказа се обаче че въпросите му са отправени към грешния министър.
Министър Коритарова обясни, че републикански път I-1, който е част от Европейския път Е79, от километър 0 до километър 7 се управлява и стопанисва не от АПИ, а от дружеството “Дунав мост Видин – Калафат” АД, което е под шапката на министерството на транспорта.
Именно това дружество отговаря за изграждането на буферния паркинг преди Дунав мост и то регламентира организацията на движение в участъка. Освен това въпросното дружество организира и достъпа до съоръжението заедно с фирмата, собственик на ТИР-паркинга, обясни регионалната министърка.
Коритарова уточни, че и за промяната на организацията на движение в района органът, който е компетентен, не е АПИ, а дружеството “Дунав мост Видин – Калафат”. Ето защо от МРРБ не могат да упражнят никаква санкция.
По отношение на последните два въпроса министър Коритарова поясни, че те се отнасят до регулиране на частно-правни взаимоотношения и също не са от компетентностите на МРРБ и Агенция “Пътна инфраструктура”.