Консолидираните приходи на LG Electronics Inc. (LG) за второто тримесечие на тази година са в размер на 21.69 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 1.20 трлн. корейски вона, което отбелязва 8.5% увеличение на приходите на годишна база и 61.2% ръст на оперативната печалба. Тези цифри отбелязват нови рекорди за най-високи приходи и оперативна печалба за второто тримесечие в историята на компанията, която е световен иноватор в технологичната и консуматорската електроника с присъствие в почти всяка държава и международен екип от над 74 000 души.
Основните двигатели зад тези резултати са секторите на домакинските уреди и автомобилните компоненти, които постигат най-високите си тримесечни приходи до момента, посочват от LG Electronics. Продажбите на LG Home Appliance & Air Solution Company и Vehicle component Solutions Company взети заедно достигат 11.53 трлн. корейски вона, което пък е с 8.2% повече от миналата година. Двете дружества също така отчитат рекордно високи оперативни печалби за второ тримесечие, възлизащи на 776.1 млрд. корейски вона, което представлява 45% увеличение на годишна база.
Тези резултати подчертават
балансирания растеж на LG в основните и бъдещите ѝ дейности.
А той демонстрира не само външна експанзия, но и стабилна рентабилност, допринасяйки за качествени подобрения в цялостното представяне.
LG продължава да трансформира бизнес портфолиото си към ориентиран към бъдещето подход, като увеличава максимално потенциала на съществуващите бизнеси и същевременно осигурява нови възможности за растеж. Компанията се фокусира и върху бързото развитие на нови бизнеси с висок потенциал за растеж.
Бързият растеж на LG в B2B сектора
допринася значително за създаването на ориентирана към бъдещето бизнес структура. Въпреки временния спад на търсенето на електрически превозни средства, бизнесът с автомобилни компоненти продължава да се развива, подкрепен от диверсифицираната клиентска база на е-возила и превозни средства с вътрешно горене, както и от силния обем на поръчките. Освен това, бизнесът на LG в областта на HVAC, който включва високоефективни охладители, проучва възможностите за растеж в сектора на инфраструктурата за изкуствен интелект.
В сектора на B2C компанията LG ускорява интегрирането на нови бизнес модели, които съчетават традиционните продажби на хардуер с нематериални, нехардуерни предложения като съдържание, услуги и абонаменти. Бизнесът със съдържание и услуги на webOS се разширява отвъд телевизорите в областта на информационните технологии и развлеченията, като прогнозираните приходи ще надхвърлят 1 трлн. корейски вона тази година.
Освен това,
абонаментният бизнес, който обединява продукти и услуги, набира забележителна скорост,
посочват от компанията. След като постигна успех в Корея, LG вече разширява този абонаментен модел в международен план. Миналата година приходите от абонаменти надхвърлиха 1 трлн. корейски вона, като тази година ръстът ще се ускори. През юни, общо 36.2% от основните домакински уреди, продадени магазините на марката LG в Корея, са били на абонаментна основа. Този модел, особено популярен сред младите корейски потребители, постепенно се въвежда на световните пазари. Например, LG стартира LG Rent-Up в Малайзия, предлагайки абонаменти за девет продукта, включително перални машини, сушилни и хладилници.
Нещо повече,
LG ускорява развитието на нови бизнеси.
Бизнесът с интелигентни фабрики, който съчетава производствения опит на компанията с изкуствения интелект, се очаква да получи поръчки на стойност 300 млрд. корейски вона тази година, разширявайки клиентската си база в индустрии като полупроводници и биотехнологии. Освен това, партньорството на LG с ChargePoint, водеща компания за зареждане на електрически превозни средства в Северна Америка, ще даде тласък на бизнеса със зареждане на електрически превозни средства чрез комбиниране на зарядните устройства на ChargePoint с решенията на LG за реклама на търговски дисплеи, „LG DOOH Ads“, създавайки нови пазарни възможности.
LG Home Appliance & Air Solution Company генерира приходи за второто тримесечие в размер на 8.84 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 694.4 млрд. корейски вона. В сравнение със същия период на миналата година приходите са се увеличили с 11%, а оперативната печалба – с 16%, отбелязвайки най-високите приходи за едно тримесечие и най-силната оперативна печалба за второ тримесечие досега.
Очаква се неотдавнашното придобиване на компанията Athom, която се занимава с платформа за интелигентен дом, да създаде синергии в сектора на домакинските уреди.
LG Vehicle component Solutions Company постига приходи за второто тримесечие в размер на 2.69 трлн. корейски вона и оперативна печалба от 81.7 млрд. корейски вона. Приходите са се увеличили с 1% на годишна база, а оперативната печалба е положителна. Приходите за това тримесечие са най-високите за всяко тримесечие, а оперативната печалба е най-силната за второ тримесечие.
Въпреки временния спад на пазара на електрически превозни средства през този период, LG отбелязва растеж, като ефективно отговоря на повишеното търсене на първокласни инфотеймънт продукти в автомобилите и планира да продължи да разширява бизнеса си с автомобилни компоненти. Тази стратегия включва увеличаване на продажбите на нови примиум продукти, както и на решения за безопасност и удобство, като например усъвършенствани системи за подпомагане на водача, в съответствие със съществуващите програми за поръчки.
Четирите бизнес подразделения на LG – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions и Business Solutions – са с общ глобален приход от над 80 трилиона корейски вона през 2022 година.