“Смарт Органик” отчете 16% ръст на приходите към края на юли

пари домакинства депозити дивидент преки чуждестранни инвестиции елана агрокредит продажбите приходи, Юрий Гагарин прогнози ръст продажби придобивания оборот бфб проекти Мак АД възнаграждения Елана слънчо смарт органик Емка печалба

Производителят на биохрани “Смарт Органик” АД отчете 16% ръст на приходите към края на юли спрямо миналата година по предварителни данни. 

Данните от неконсолидирания отчет показват повишен разход за възнаграждения за персонала, като се очаква същото и в консолидирания отчет на компанията. Освен увеличения на заплати, причината е в това, че фирмата е наела голяма част от екипа за началото на новото производство в Божурище, коментират от фирмата. 

Заедно с това има подобрение на грос маржа (разходи за суровини и опаковъчни материали към продажби) поради ръст на продукти с по-висока добавена стойност 

Поради забавяне на пуска на производството в Божурище (очакван старт през октомври 2024 г.)

от фирмата прогнозират по-нисък от първоначално планирания ръст на приходите.

Новата прогноза е за ръст между 10-15 процента. Забавянето на проекта е основно заради осигуряването на ток за производството, което се дължи на забавянето на изграждане на необходимата инфраструктура в “Индустриална зона Божурище” от страна на Национална компания “Индустриални зони” и “ЕРМ Запад”. 

От “Смарт Органик” отбелязват и някои други събития, които са оказали или ще окажат влияние върху дейността и финансовите резултати на фирмата. Например, през миналия месец са извършени

първите доставки към дрогерията Rossmann, която притежава над 2200 магазина в Германия.

Но пък е затворен магазин “Зелен” на ул. „Г. С. Раковски“ поради негативен финансов резултат. 

Посочва се и положителното развитие на продуктите под марката на “Смарт Органик” – Naughty Nuts в REWE и EDEKA в Германия, като под този бранд са пуснати продукти в категория спредове, пралини и барове. От компанията посочват и това, че има няколко нови потвърдени продукта, които ще се произвеждат за марката dmBio на dm Германия.

Продължават да растат приходите от продажби от онлайн магазина naughtynuts.de.

А реализираните приходи през юни са над 200 хил. евро. 

Силен ръст от над 180% за полугодието има при дружеството на фирмата в Румъния благодарение на нови листвания в “Кауфланд Румъния”. В края на месец юли е пуснат в продажба нов иновативен продукт – готови протеинови супи под марката bett’r.

Стартиран е и нов европейски онлайн магазин – bettr-food.com,

който оперира от склада на “Смарт Органик” в Германия.

През последните дванадесет месеца цените на акциите на „Смарт Органик“ на “Българска фондова борса” поскъпват – от 15.93 лв. преди година до 21.80 лв. в момента. Така пазарната капитализация на дружеството скочи до над 247 млн. лева.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст