“Софийска вода” започва да проверява сигнали за завишени сметки

софийска вода

От “Софийска вода” информират клиентите си, че във връзка със зачестили сигнали за завишени сметки за консумация на вода в резултат на фактурирани високи общи нужди, ще бъдат направени поетапни проверки.

Те ще обхванат случаите на сгради в режим на етажна собственост с повече от 20 индивидуални имота, в които са изчислени общи нужди над 20% и са фактурирани сумарно над 400 куб.метра вода.

Изготвен е график за поетапна специализирана проверка и установяване на реалните причини за всеки от тях в следващите няколко месеца.

Към този момент вече са предприети две специализирани проверки на случаите в ж.к. Младост 1, бл.40 и кв. „Сухата река“, бл. 18, като са анализирани наличните данни в системата на “Софийска вода” по отношение на коректността на данните на общите водомери и метрологичната им годност.

И в двата случая от “Софийска вода” са потвърдили, че общите водомери, собственост на дружеството, са изправни и отчетените на тях данни са коректни. Причината за завишените сметки за вода е, че се фактурират общи нужди за по-дълъг период. В единия случай периодът е 6 месеца, а в другия – 1 година. Причина е, че живущите в блока не са осигурили достъп на проверителите от “Софийска вода” до общите водомери на двата блока, както и до голяма част от индивидуалните водомери на клиентите. Това е предпоставка за неточно отразяване на консумацията в различните имоти, а когато е системно в продължение на месеци, след едно успешно извършено отчитане на общия водомер, разликите се фактурират сумарно за целия период.

В подобни случаи от дружеството информират, че първо ще изпращат писмено известие до клиентите за установената голяма разлика. След това ще инициират специализирани проверки на няколко етапа: анализ на съществуващите данни в системата на дружеството, изправността на измервателния уред, собственост на оператора, т.е. общия водомер и след това комплексна физическа проверка на място с пълен обход за реален отчет на имотите в етажната собственост. Освен това при въпросната проверка те ще обследват и какво е техническото състояние на вътрешно-сградната инсталация и дали няма наличие на евентуални течове.

От “Софийска вода” предупреждават, че за последния етап от проверката ще им е необходимо пълно съдействие от страна на живущите и осигуряване на 100% достъп до апартаментите. В противен случай казусът ще си остава нерешен.

От “Софийска вода” уточняват, че ако, докато трае проверката, някои клиенти са заплатили по-високата сметка, то след направената корекция те ще могат или да получат обратно надплатената сума, или тя ще моде да бъде усвоена чрез приспадане при бъдещо фактуриране.

От дружеството добавят, че има няколко възможните причини за по-големи сметки, сред които са:
– недобро състояние на вътрешната инсталация и невидими течове по нея;
– ползване на вода в общи помещения и прилежащи площи, за които няма открити партиди;
– неизправни индивидуални водомери – извън метрологична годност или повредени;
– имоти без монтирани индивидуални водомери от страна на живущите и отчитащи се на база;
– системно неосигуряване на достъп на проверителите до водомерите за отчитане на реални показания;
– декларирани като необитаеми(неизползваеми) обекти, които се ползват/обитават;
– подадени неточни самоотчети от потребителите.

В следващите няколко месеца “Софийска вода” се ангажира да извърши проверки на всички случаи с установени общи нужди над 20% за своя сметка, съгласно описаните етапи, като апелира за пълно съдействие и отговорно отношение от страна на клиентите си. На сайта си те публикуват и видео как на практика се начисляват “Общи нужди”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избирателната система за парламентарния вот трябва да бъде променена?

Подкаст