Живеещите в района на ул. „Опълченска“ се заканиха да направят жива верига срещу изсичането на дърветата

След два месеца закъснение, пускат движението по моста на "Опълченска" и "Сливница"

Живеещите в района на ул. „Опълченска” от бул. „Тодор Александров” до бул. „Сливница” в София организират пореден протест и се заканиха да направят жива верига срещу изсичането на дърветата изсичането заради предстоящото разширение на пътното платно, предаде NOVA. Очаква се именно днес да започне премахването на дърветата.

От един месец хората организират протести срещу изсичането на дърветата в района. От Столичната община заявиха, че проектът е балансиран между обществените интереси и индивидуалните желания на хората. Над 1000 души обаче са се подписали за преразглеждането му.

“От много време софиянци искат по-зелен град – за хората, а не за колите. Настоящото управление дойде именно с тази заявка. Не е нормално месеци след изборите политиките да се забравят. Искаме да се разхождаме на сянка”, каза една жените, която участва в демонстрацията.

От общината съобщиха, че ще бъдат премахнати 39 дървета, а на тяхно място ще бъдат засадени 103. “Премахват се 60-годишни дървета, за да се сложат фиданки, които не оцеляват и един сезон”, отбеляза друг протестиращ.

Във връзка с недоволството на хората от района от Столичната община публикуваха позиция, с която защитават значимостта на проекта и обясняват какви ще са ползите от осъществяването му:

Бул. „Опълченска“ е част от първостепенната публична пътна мрежа на София. Неговото разширение и модернизация са не само желани, но и необходими за подобряване на трафика и обезпечаване на дългосрочната инфраструктурна стабилност. Подмяната на канализацията, електроинсталациите и трамвайните релси по „Опълченска“ и „Пиротска“ ще позволи ефективно отводняване и електроснабдяване, което е жизненоважно за голяма част от централната градска част.

– Значение за отводняването на града: Инфраструктурата, която предстои да бъде подменена, има ключова роля за отводняването на района от „Овча купел“ до бул.„Тотлебен“ и „Цар Борис III“. Тази система обслужва значителна част от града, включително критични зони като „Пирогов“ и „Възраждане“. Ако този проект не се реализира това ще доведе до реален риск от наводнения при интензивни валежи.

– Пътна безопасност: Разширението на булеварда е пряко свързано с подобряването на пътната безопасност. Сервитутът на безопасност при проектирането на пътища изисква минимално разстояние от 3.50 метра на пътното платно,  при скорост от 50 км/ч. Ако пътните платна бъдат  стеснени, ще се наложи ограничение на скоростта до 30 км/ч, което ще доведе до допълнителни задръствания и неудобства за пътуващите.

– Безопасност за хората: дърветата, които ще бъдат премахнати, а след това компенсирани с близо три пъти повече, се премахват и заради ремонта на подземната инфраструктура и канализация, при които е вероятно корените им да бъдат засегнати. Увредени корени на дървета означава риск от стабилността им и риск от изсъхване и събаряне. Риск с безопасността на хората не можем да допуснем.

При извършване на строителните и инфраструктурни работи в района, кореновата система на съществуващите дървета ще бъде засегната.  Корените на дърветата са разположени под пътното платно и изкопните работи за подмяна на инфраструктурата ще доведат до тяхното прерязване. Това не само ще увреди здравето на дърветата, но и ще създаде потенциална опасност за хората, съседните сгради и инфраструктурата, като ще наложи премахването на тези дървета на по-късен етап.

– Баланс между обществените интереси и индивидуалните желания: Проектът е балансиран внимателно. При създаването и одобрението му са съобразени както необходимостта от модернизацията, така и защитата на зелените системи в района. Направено е всичко възможно, за да се минимизира въздействието върху околната среда. Тук влиза и запазването на съществуващата зеленина, както където е било възможно тротоарите заобикалят дърветата. Въпреки че ще бъдат премахнати 39 дървета,  ще бъдат засадени  нови 103 нови. Това включва 50 дървета, които ще бъдат разположени по протежението на улицата, и допълнителни 53 дървета в непосредствена близост. Подчертаваме, че дърветата в парка няма да бъдат засегнати. Така, с новите насаждения не само ще компенсираме загубите, но и ще се обнови зелената среда в района.

– Завършване на градския ринг: Ако проектът не бъде реализиран това ще провали довършването на градския ринг, което е критично важно за ефективното движение в София. В резултат на това, градът ще продължи да страда от сериозни задръствания, особено в централната градска част.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че "домовата книга" на президента Румен Радев трябва да се допълни?

Подкаст