Sephora съкращава 10% от персонала в Китай заради финансови трудности

Sephora съкращава 10 % от персонала в Китай заради финансови трудности

Sephora съкращава 10% от персонала в Китай заради финансови трудности. Компаията е един от най-големите козметични търговци и част от луксозната империя на LVMH. Източници, запознати с въпроса, съобщават, че компанията е уволнила както офисни, така и магазинни служители и е убедила други да подадат оставка. По предварителни оценки, около 10% или повече от 4 000 служители в страната са засегнати от тези мерки.

Промените настъпват след като Sephora назначи бившия ръководител на електронната търговия за Азия на Nike Inc., Динг Ся, за нов ръководител. Този ход е част от усилията на компанията да възстанови позициите си на китайския пазар. Въпреки успеха на Sephora в САЩ, Европа и Близкия изток, където тя е вторият най-голям приносител на приходи за LVMH след Louis Vuitton, китайският пазар остава труден за завоюване.

Sephora съкращава 10 % от персонала в Китай заради финансови трудности

Според годишните отчети на производителя на козметика Shanghai Jahwa United Co. Ltd., който притежава 19% от бизнеса на Sephora в континентален Китай, компанията е понесла загуби от около 330 милиона юана (46 милиона долара) през 2022 и 2023 г. Въпреки разширението на мрежата от около 300 магазина в Китай след навлизането на пазара през 2005 г., страната става все по-недостижима за търговците на висок клас, поради икономическото забавяне и увеличаващата се конкуренция от по-евтини местни марки.

Sephora съкращава 10 % от персонала в Китай заради финансови трудности
Sephora съкращава 10 % от персонала в Китай заради финансови трудности

В китайските социални медии, включително Xiaohongshu, потребители, твърдящи, че Sephora съкращава служители или по скоро са принудени да напуснат. Някои от тях са били обвинени, че използват членството на Sephora, за да предлагат отстъпки на клиентите, практика, която е била толерирана от компанията в миналото. Някои съкратени служители са били обвинени в неправомерно поведение и са били лишени от обезщетение, но точният брой на тези случаи остава неясен.

Говорител на Sephora заяви, че броят на засегнатите от оптимизацията на главния офис представлява по-малко от 3% от персонала. Компанията отказа да коментира броя на съкратените служители в магазините, но увери, че на засегнатите ще бъдат предоставени “пакети за обезщетение, компенсации и услуги за подкрепа на кариерата”.

Sephora съкращава 10 % от персонала в Китай заради финансови трудности

Конкуренцията от по-евтини местни козметични марки също се увеличава. Според държавните медии, китайските производители на козметика са завзели около 50% от пазара на страната през миналата година, надвишавайки за първи път пазарния дял на чуждестранните марки.

В този контекст, Sephora продължава да се опитва да намери нови начини за адаптация и успех на китайския пазар, докато се бори с предизвикателствата и усилията за възстановяване на стабилността на операциите си в региона.

Четете още на : И парфюмерийни вериги, и модни марки бягат от Русия.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли стабилно управление с пълен четиригодишен мандат след новините за нова "сглобка"?

Подкаст