Италианските власти разследват потъването на “Бейсиън” за непредумишлено убийство

Италианските власти разследват потъването на "Бейсиън" като непредумишлено убийство

Италианските власти са започнали разследване за корабокрушение и непредумишлено убийство за потъването на суперяхтата “Бейсиън” на британския технологичен магнат Майк Линч в ранните часове на 19 август край бреговете на Сицилия, при което загинаха седем души. Прокурорът на Термини Имерезе – Амброджио Картосио, е потвърдил разследването на пресконференция на 24 август. Той е съобщил, че било установено, че не времето е причина за потъването на яхтата, а по-скоро действията на екипажа и начинът, по който е била управлявана тя.

Следствените действия не са насочени към конкретни индивиди.

“Има много потенциални виновни. Може да е само капитанът. Може да е целият екипаж. Може да е пазачът. Оценяваме всички фактор, за да разберем чия е грешката”, коментирал Картосио. И е допълнил, че прокуратурата е “повдигнала обвинение срещу неизвестни лица за непредумишлено корабокрушение и убийство”.

Плаващата под британски флаг яхта с 22 пътници и екипаж на борда потъна на 19 август по време на мощна буря. Седем тела са открити през последните четири дни от водолази, работили на почти 50 м дълбочина, за да ги открият. Последното, което се предполага, че е на 18-годината дъщеря на Линч – Хана, е било открито в останките на плавателния съд на 23 август. Другите са на директора на “Моргън Стенли интърнешънъл” Джонатан Блумър и на съпругата му Джуди Блумъбр, на известния американски адвокат Крис Морвило и на съпругата му Неда Морвило и на главния готвач Рекалдо Томас.

Пет от телата са открити в една кабина и властите предполагат, че групата може да е търсила джобове от въздух на потъналата яхта.

Друг прокурор, който е говорил на същата пресконференция – Рафаеле Камарано, пък предполага, че загиналите вероятно са спели по време на бурята, поради което не са успели да се спасят. Той е казал още, че на екипажа не са правени тестове за наркотици и алкохол, защото хората “са били в шок и им е трябвало лечение” след като са оцелели от крушението.

Следователите все още търсят отговори на много въпроси, обяснява Камарано. Един от тях е дали на борда на яхтата е имало черна кутия. Той посочва, че трябва да се изчака изваждането на кораба.

Причините за потъването на “Бейсиън” остават непотвърдени, но мнозина смятат, че яхтата е ударена от торнадо, каквито са свидетелствата на бреговата охрана.

Властите не могат да потвърдят на този етап дали някй от корабните люкове е бил оставен отворен, което би могло да обясни защо плавателният съд е потънал толкова бързо. Особено след като шфът на фирмата собственик на производителя на яхтата – италианската корабостроителница Perini Navi, я определя като “непотопяема”. И след като намиращите се в близост до нея лодки са останали незасенати.

“Добре известно е, че корабите с платна са най-сигурните в абсолютния смисъл на думата”, коментира Джовани Костантино – главен изпълнителен директор на Italian Sea Group в интервю за “Скай нюз”. “На първо място, защото имат много малка повърхност в сравнение с яхта с лице към вятъра. На второ, защото структурата на дрифткила ги прави непотопяеми тела”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли стабилно управление с пълен четиригодишен мандат след новините за нова "сглобка"?

Подкаст