Националната компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) ще разработи “екшън” план, за да увеличи скоростта на влаковете в тесни участъци с 10-20 километра в час, съобщи БНР. Това стана ясно по време на дискусия в транспортното министерство, свързана с жп превозите, след като вчера (29 август) новият министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова даде срок от един ден, в който служителите й да предложат конкретни мерки и действия за осигуряване на безопасността на служителите и пътниците.
Тя настоя да ѝ бъдат представени краткосрочни мерки, свързани с контрола и осъществяването на техническите прегледи на влаковете, справка за наличието на резервни части за подвижния състав за осигуряване на безопасната му експлоатация и анализ на възможностите за обезпечаване на графика за движение.
В днешната дискусия участваха представители на „Български държавни железници“, Национална компания „Железопътна инфраструктура“, синдикални организации и независими железопътни експерти.
Стоянова обяви, че е недопустимо в днешно време не просто пътниците да пътуват в непочистени, но и в опасни влакове.
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България – Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ), посочи, че БДЖ има два базови проблема – закъсненията и запалванията.
Изпълнителният директор на БДЖ – инж. Георги Друмев посочи, че реално за два месеца инцидентите с превози на пътници са само пет, като при всички става дума за едни и същи локомотиви от най-масовата серия. Той добави, че в рамките на 24 часа се движат около 550 влака, което месечно прави около 17 000 влака и то само за пътническите превози.
Той добави, че за да се отстранят неизправностите, които са в резултат на многогодишната експлоатация на влаковете, са били закупени съответните технически средства, пароструйки, водоструйки и други необходими препарати. Като следваща мярка за осигуряване безопасността на пътниците инж. Друмев обяви, че в локомотивите и мотрисите ще бъде осигурено видеонаблюдение.