След грандиозните успехи на миналогодишния филм за най-известната кукла в света и желанието на поколението Z, Mattel и Nokia се обединиха, за да отговорят на очакванията на своите фенове.
Това е новият дъмбфон (от английски: dumb phone – „глупав телефон”), който не само се казва Barbie, но и е изцяло вдъхновен от розовата естетика на куклата „Барби”.
Цената му в Обединеното кралство е само 99 паунда – защото, както вече може би сте се досетили, функционалността му е пълна противоположност на смартфоните. На него му липсва каквато и да е връзка с интернет и социалните мрежи, както пишат от Fortune; вместо това е снабден с много розово и весели стикери.
Наред с това телефонът е от тип „мида”, за да може не само да зарадва подрастващите, но и да направи препратка към началото на XXI в., когато телефоните „мида” бяха последният писък на модата.
Разбира се, това не само е опит финландската марка отново да възвърне имиджа си на един от най-добрите производители на телефони в света. Рекламата на мобилния телефон Barbie силно набляга на опасността от прекалената цифровизация на младите поколения и продължаващото настъпване на изкуствения интелект.
„Перфектното бягство от смартфоните” и „да живееш в истинския свят, без цифрово разсейване” са само част от слоганите на новия модел.
Очаква се дъмбфонът Barbie да бъде пуснат и на пазара в Съединените американски щати, където цената му ще бъде 130,74 долара.