Йохан Рупърт, председател и основател на Richemont, един от най-големите швейцарски конгломерати за луксозни стоки и собственик на марки като Cartier и Vacheron Constantin, обяви, че производителите на луксозни часовници трябва да намалят производството си.

Според него световното търсене на скъпи часовници е претърпяло спад, като „бумът“ в продажбите е вече зад гърба на индустрията. Това отчасти се дължи на намаленото потребление в ключови пазари като Китай и Хонконг.
Рупърт направи тези изявления по време на годишното общо събрание на акционерите на Richemont, проведено в Женева. Той предупреди, че компаниите трябва да бъдат внимателни в стремежа си към увеличаване на производството. Южноафриканският милиардер подчерта, че преследването на ръстове без съобразяване с реалното търсене може да доведе до проблеми на пазара.

Рупърт похвали частните конкуренти на Richemont в часовникарската индустрия за тяхната предпазливост и сдържаност в производството. Сред тези конкуренти са добре познати имена като Rolex, Patek Philippe и Audemars Piguet, които по думите му действат „много отговорно“, като ограничават производството, за да избегнат свръхпредлагане.
Докато Richemont е публична компания, задължена да предоставя прозрачни финансови отчети на акционерите си, частните компании като Rolex и Patek Philippe нямат същите изисквания и могат по-лесно да регулират производството си според пазарните условия. Това им дава предимство в текущия спад на пазара.

След три години на рекордни стойности, швейцарският износ на часовници е започнал да спада през настоящата година. Причините включват повишената инфлация и изчерпването на спестяванията от периода на пандемията. Освен това, силният швейцарски франк повишава цените на часовниците, което намалява печалбите на производителите.

Някои производители на часовникови компоненти и марки вече са започнали да използват швейцарската правителствена програма за временно намаляване на работните часове и производството, без да правят съкращения на персонал. Това е част от мерките за справяне със спада в търсенето и за поддържане на стабилност в индустрията.

Рупърт подчертава още, че предизвикателствата, пред които са изправени производителите при намаляващото търсене и икономически натиск, трябва да адаптират производствените си стратегии, за да запазят позиции си на пазара.
Четете още : Продажбите на Richemont се увеличават, но печалбата е засегната от курсовете на валутите.