Johnnie Walker Black Label представя първата бутилка, изработена от 90% хартия. Тази иновативна визия на продукта може да се види и опита в бар 1820 на Johnnie Walker Princes Street в Единбург, Шотландия, преди да бъде пусната в търговската мрежа.
Създаването на бутилката е резултат от сътрудничество между Diageo и PA Consulting, като част от инициативата Bottle Collective, включваща също и компанията PulPac. Това партньорство има за цел да разработи иновативни и устойчиви решения за опаковане, които да намалят въглеродния отпечатък на индустрията.
Дженифър Инглиш, глобален директор на марката Johnnie Walker, подчерта, че компанията постоянно търси нови начини да отговори на високите очаквания на своите клиенти, като същевременно допринася за опазването на околната среда. „Ние прокарваме нови решения за опаковане и оформяме бъдещето на индустрията.“ казва тя.
Бутилката е направена от 90% хартия с много тънък пластмасов слой, който позволява течността да бъде защитена. Това решение я прави с около 60% по-лека от стандартната.
Първоначалният анализ на жизнения цикъл на бутилката показва, че тя може да намали въглеродните емисии с 47%. В допълнение, пластмасовото покритие е създадено така, че да не изисква разглобяване за рециклиране, което улеснява потребителите. Запушалката, използвана в теста, все още не е рециклируема.
Diageo планира да продължи изследването на хартиени формати за други продукти в портфолиото на Johnnie Walker, като се стреми към по- екологично производство. По-рано този месец, Diageo представи лимитираното издание Johnnie Walker Blue Label Ultra – най-леката стъклена бутилка за уиски в света, като част от своя стремеж към устойчиви иновации.
Това нововъведение не само демонстрира желанието на Diageo да бъде лидер в развитието на индустрията, но поставя и нови стандарти, като предлага алтернатива на традиционните опаковки.
Четете още : Sylva – безалкохолно уиски от създателя на Seedlip.