BMW настоява Берлин да гласува против допълнителните мита на ЕС за китайските EVs

BMW настоява Берлин да гласува против допълнителните мита на ЕС за китайските EVs

BMW (“Бе Ем Ве”) притиска Берлин да гласува против въвеждането на значително по-високи митнически ставки от Европейския съюз (ЕС) на призведените в Китай електрически коли (EVs), присединявайки се към други германски производители на автомобили, които не искат да рискуват разправия с най-важния си пазар.

“Допълнителните мита вредят на компаниите с международна дейност могат да предизвикат търовски спор, от който никой не печели”, посочва в официално изявление на 2 октомври главният изпълнителен директор на “Бе Ем Ве” Оливер Ципсе. И допълва, че “поради това германското правителство трябва да заеме ясна позиция”.

Страните членки на ЕС трябва да гласуват на 4 октомври окончателни митнически ставки, достигащи до 45%, на внесените от Китай електрически автомобили. Предложението на Европейската комисия може да бъде блокирано с квалифицирано мнозинство – 15 държави от общността, в които живеят 65% от населението на блока трябва да гласуват против него.

Официални представители на управляващите в Германия намекнали на 1 октомври, че планират по-скоро да се въздържат отколкото да гласуват против допълнителните налози и очакват значителен брой членове на ЕС да заемат същата позиция на въздържание, твърдят запознати с въпроса лица. Което би направило почти невъзможно блокирането на инициативата на Брюксел. Нещо повече, Берлин даде да се разбере, че се надява да се постигне решение на спора по време на продължаващите преговори между ЕС и Китай, което да удовлетворява двете страни.

Германският канцлер Олаф Шолц и френският президент Еманюел Макрон се очаква да обсъдят митническите ставки в Берлин на 2 октомври.

Европейската комисия предложи въвеждането на допълнителни мита след продължително и задълбочено разследване, констатирало, че Пекин субсидира несправедливо сектора си за електрически автомобили, скоето поставя в неравностойно предложение европейските си конкуренти.

Германските автомобилни компании като цяло отхвърлят налозите, защото, според тях, те застрашават продажбите им на най-големия пазар на коли – Китай, ако страната реши да въведе контра-мерки. Главният изпълнителен директор на “Мерцедес-Бенц груп” – Ола Келениус, беше инициатор на призивите за отворени пазари през предишните месеци, а колегата му от “Фолксваген” – Оливър Блуме, нееднократно заяви притесненията си от потенциална разпра с Китай.

Ако предложението на Брюксел за допълнително обмитяване с 35% над сегашните 10% на произведените EVs в Китай бъде прието, митническите ставки трябва да влязат в сила до края на октомври с петгодишна валидност.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избирателната система за парламентарния вот трябва да бъде променена?

Подкаст