Медийната компания CNN обяви въвеждането на частично платен достъп до материали на своя новинарски сайт CNN.com от началото на октомври. „Ще поискаме от потребителите в Съединените щати да плащат малка месечна такса, за да получат неограничен достъп до CNN.com“, каза Алекс Маккалъм, изпълнителен вицепрезидент на CNN за цифрови продукти и услуги.
Той обясни, че въвеждането на таксата все още не се прилага за „средните потребители на уебсайта на CNN, които четат само няколко статии на месец“. „Само
след като потребителите прочетат определен брой статии, те ще бъдат помолени да платят,
за да продължат да четат сайта,“ отбелязва Алекс Маккалъм. “Става въпрос за оригинални документални филми, ежедневна селекция от най-завладяващата журналистика и по-малко реклами.“
Компанията все още не е уточнила колко от материалите на сайта ще бъдат достъпни безплатно.
Напоследък все повече новини и медийни публикации въвеждат платен или ограничен платен достъп. Един от тях беше The New York Times, който, след като въведе платен достъп до редица свои материали, значително увеличи приходите от дигитални услуги. Освен това американските медии отбелязват, че тъй като потребителите постепенно преминават от телевизионно съдържание към онлайн съдържание, телевизионните компании получават все по-малко приходи от реклама по телевизията и платени абонаменти за техните канали.