Съдът на ЕС срещу „Фейсбук“ за неограниченото ползване на лични данни

съд на ес

Съдът на Европейския съюз въведе със свое решение по дело, заведено от австрийския активист за защита на данните Макс Шремс, ограничения за използването на лични данни на потребителите с рекламни цели от страна на социалните мрежи. Преди това Шремс спечели други две големи съдебни дела срещу „Фейсбук“, които доведоха до промени в начина на обмен на данни между САЩ и ЕС. Съдът в Люксембург постановява, че използването на данни за целенасочена реклама без ограничения във времето и без разграничения на вида на данните представлява нарушение на Общия регламент за защита на данните на ЕС.

Шремс, който публично се е обявил за хомосексуалист, завел последното дело в австрийски съд, понеже „Фейсбук“ използвал данните за сексуалната му ориентация, както и други негови лични данни, за да му изпаща целенасочена реклама без времеви ограничения. Австрийският съд пък се обърнал на свой ред към Съда на ЕС с преюдициално запитване за интерпретация на Общия регламент за защита на данните на ЕС. Той задължава компаниите да спазват принципа на „свеждане до минимум“ и ограничава количеството и продължителността във времето, в която данните могат да бъдат използвани с рекламна цел.

Компанията-майка  „Мета“ събира цифровите данни на потребители на социалната мрежа, посещаващи други сайтове и приложения, след което ползва информацията за персонализиране на рекламите. Именно тази практика на обобщаване, анализ и обработката на всички лични данни за целите на целенасочената реклама без ограничение във времето или разграничение между различните видове данни противоречи на принципа за свеждане на събирането на данни до минимум, постановява съдът.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст