САЩ глоби с 4 млн. долара “Луфтханза”, компанията отказала да превозва евреи

Луфтханза

Водещата авиокомпания в Германия “Луфтханза” беше глобена с 4 милиона долара от Министерството на транспорта на САЩ заради обвинения, че е дискриминирала група еврейски пътници, съобщи NBC News. Санкцията е най-голямата, налагана от ведомството срещу авиокомпания за нарушение на граждански права, предаде bTV.

Регулаторът съобщи във вторник, че “Луфтханза” е забранила на 128 души, носещи традиционно ортодоксално еврейско облекло, да се качат на борда за свързващ полет в Германия, докато са пътували от Ню Йорк до Будапеща, Унгария, през май 2022 година.

“Въз основа на предполагаемото неправомерно поведение на някои пътници“, посочва министерството, “персоналът на “Луфтханза” се отнасяше към всички тях като към една група и им отказа да се качат на борда, въпреки че много от пътниците не се познаваха, нито пътуваха заедно”.

Твърди се, че някои хора в групата са нарушили политиката на авиокомпанията за маските. Видеозапис от инцидента по онова време показвал как персоналът на “Луфтханза” казва на пътниците, че „всеки трябва да плати“ за грешките на малцина, след което определя „всички“ като „евреи, идващи от летище “Джон Ф. Кенеди“.

По това време германските медии съобщиха, че персоналът е отказал да качи на борда хора, които са определили като евреи, защото са носели ермолки (еврейски шапки), както и други традиционни части от външния вид.

“Никой не трябва да се сблъсква с дискриминация, когато пътува, а днешното действие изпраща ясно послание към авиоиндустрията, че сме готови да разследваме и да предприемем действия, когато гражданските права на пътниците са нарушени“, каза министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутиджидж в изявление.

Посланик Дебора Липстад, специален пратеник на администрацията на Байдън срещу антисемитизма, заяви пред NBC News през 2022 година, че подробностите за това как авиокомпанията се е отнесла към пътниците са „невероятни“.

В изявление от вторник авиокомпанията посочи, че е сътрудничила напълно на Министерството на транспорта, докато е провеждало разследването си, и че си е партнирала с Американския еврейски комитет след инцидента.

„Чрез нашето текущо сътрудничество ние създадохме първа по рода си програма за обучение в авиокомпаниите за нашите мениджъри и служители за справяне с антисемитизма и дискриминацията. „Луфтханза” е отдадена на това да бъде посланик на добра воля, толерантност, разнообразие и приемане”, се отблязва в съобщението

Превозвачът се извини за инцидента, като изтъкна, че има “нулева толерантност към расизъм, антисемитизъм и дискриминация от всякакъв вид“.

“Ако някоя авиокомпания го беше направила, щеше да е възмутително. Но ужасната, ужасна ирония, идваща от германската национална авиокомпания – това е възмутително”, подчертава Липстад през 2022 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли стабилно управление с пълен четиригодишен мандат след новините за нова "сглобка"?

Подкаст