Последната кола на Михаел Шумахер – Ferrari 248 F1, отива на търг

Последната кола на Михаел Шумахер- Ferrari 248 F1отива на търг

Михаел Шумахер остава една от най-ярките звезди във „Формула 1“, а неговата кариера е белязана от партньорството с Ferrari, което издигна отбора и самия пилот до върха. На 14 ноември RM Sotheby’s ще предложи на търг Ferrari 248 F1 от 2006 година. Последната кола на „Ферари“, с която Шумахер се е състезавал.

klopu

През сезон 2006, макар и да не успя да добави нова шампионска титла, Шумахер спечели пет победи и три полпозишъна, включително финалния си полпозишън и победа, които са постигнати именно с шаси номер 254 – колата, която ще бъде пусната на търг. Сезонът бележи и значителна промяна във „Формула 1“, като двигателите преминават от 3.0-литрови V-10 на 2.4-литрови V-8, и Ferrari се надява този нов старт на сезон 2006 да донесе промяна след разочароващия сезон 2005.

hjuaiu

Ferrari 248 F1 с шаси 254 е истински символ за края на една ера. Колата първоначално е постигала мощност от 730 к.с., които до края на сезона са скочили до 758 к.с. благодарение на усъвършенстване на двигателя. С нея Михаел Шумахер добавя три втори места и записва четири най-бързи обиколки. Тази кола ще остане в историята като последната, с която пилота доминира на германската писта.

Освен успехите на пистата, шаси 254 има и любопитна връзка с друга легенда във „Формула 1“ – Кими Райконен. През януари 2007 г., в предсезонните тестове, булитът бе първият автомобил на марката, който Райконен управлява. Същата година той печели шампионата за пилоти, а „Ферари“ – шампионата за конструктори, постигайки последния си трофей във „Формула 1“.

pshsh 0

Не е обявена предварителна оценка за колата – друг модел Ferrari F1, управляван от Михаел Шумахер през 2003 г. беше продаден за 14.8 милиона долара през 2022 година.

Четете още : Семейството на Михаел Шумахер получи 200 000 евро обезщетение за “AI интервю”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст