Payhawk, глобалното решение за управление на бизнес разходите, което помага на компании в 32 държави по света да управляват и контролират своите бизнес разходи, обяви 114% ръст на консолидираните приходи на годишна база за 2023 година. От компанията откроиха и нови водещи в своите индустрии клиенти като Billa, Decathlon и Discordia.
След силния растеж и увеличеното търсене, Payhawk продължава да укрепва своята финансова инфраструктура, благодарение на издадените лицензи в ЕС и Обединеното кралство. Компанията вече си партнира с финансови гиганти като J.P. Morgan Payments и Clearbank, обяви членство в SWIFT и подсили своя управленски екип за следващия етап на растеж.
В допълнение към ръста на приходите,
Payhawk отчете увеличение на брутната печалба на групата от 77 на сто.
Това е резултат от ключови стратегически ходове за укрепване на финансовата инфраструктура и разширяване на предложенията към клиентите.
През октомври Payhawk започна да оперира с лиценза си за електронни пари (EMI) в Обединеното кралство, което позволява да включва клиенти от Острова директно в платформата си вместо да разчита на посредници. Компанията също така започна да оперира с лиценза си за електронни пари в ЕС по-рано през годината. Това осигурява на Payhawk по-голям контрол върху платежната си инфраструктура и допълнително ще увеличи брутния марж на печалбата с до 10%, доближавайки компанията към нивото на водещите софтуерни компании.
За клиентите това означава по-бързо включване в платформата, по-бърза обработка на разплащания и ускорено пускане на нови функции, включително подобрения за предотвратяване на измами. Откакто получи своя лиценз за електрони пари (EMI), Payhawk пусна иновации като кредитни карти Visa в 32 държави, проследяване на бюджети в реално време и интеграции с над 50 системи за човешки ресурси като Workday, Bamboo и HiBob, доказвайки отново своя стремеж към създаване на иновативни финансови решения.
Разрастване на партньорската мрежа
За да увеличи максимално ползите от своя лиценз за електронни пари (EMI), Payhawk си партнира с ключови лидери във финансовия сектор. Сътрудничеството с Clearbank осигурява достъп до собствени IBAN и идентификационни номера, както и до системи в Обединеното кралство като FPS и CHAPS. В допълнение, членството в SWIFT и партньорството с J.P. Morgan Payments подобрява глобалните платежни услуги на Payhawk за корпоративни клиенти.
Payhawk си партнира също и с Marqeta и така подобрява вградените в картите си функции за контрол, които допринасят към защитата на компаниите от измами. Налични в над 32 държави, дебитните и кредитните карти Visa на Payhawk предлагат както сигурност, така и удобство при управлението на корпоративните разходи.
Ускорено бизнес развитие
Payhawk продължава да укрепва и своя лидерски екип с привличането на Eя Елсорити като директор “Човешки ресурси” (бивш изпълнителен вицепрезидент “Човешки ресурси” в Mambu) и вътрешното повишение на Джак Къмингс от старши вицепрезидент “Глобален маркетинг” до главен маркетинг директор.
Payhawk обяви и откриването на офис в Мюнхен. Това е деветият офис на компанията и втори в Германия, с което разширява глобалното си присъствие. Останалите офиси се намират в Амстердам, Барселона, Берлин, Лондон, Ню Йорк, Париж, София и Вилнюс.
„Стратегията ни да предоставяме най-доброто решение за управление на разходите за средни и големи компании продължава да носи успехи. Чрез нашите стратегически партньорства, иновативни функции и фокус върху нуждите на клиентите, ние не просто искаме да сме в крак с индустрията – ние искаме да я тласкаме напред“, казва Христо Борисов, главен изпълнителен директор и съосновател на Payhawk.
“Докато се разрастваме, наш главен ангажимент остава да помагаме на компаниите като им даваме по-интелигентни и по-сигурни финансови решения, които повишават ефективността и ускоряват растежа на глобалните пазари“, добавя той.
Според Константин Дженгозов, финансов директор и съосновател на Payhawk, генерираният ръст от 114% в приходите и увеличението на брутната печалба със 77% са резултат от дисциплинираната ни финансова стратегия и високата ефективност на оперативните ни процеси. “Новите лицензи за електронни пари допринасят допълнително за подобряването на маржовете и изграждането на стабилна основа за устойчив и дългосрочен растеж, като същевременно осигуряват по-голяма гъвкавост за разработване на иновативни решения за нашите клиенти”, отбелязва Дженгозов.
Payhawk е едно от решенията за управление на разходите за български и международни компании в цяла Европа, САЩ и Великобритания. С клиентите на Payhawk са Discordia, Decathlon, Billa, Chaos Group, HRS и Quantive.