Mercedes разкри детайли от технологията на задвижващата система на предстоящия си електрически CLA. Тя включва много интересни технологии за електрически превозни средства и някои опции за технологията за батериите, както и това, че е възможно това да е най-гъвкавата система за зареждане, която сме виждали досега.
Задвижващият мотор ще е 200kW на задната ос, въпреки че ще има налични модели с четири задвижващи колела с допълнителен 80kW мотор на предната ос. Двустепенна трансмисия ще осигурява ефективност при високи и ниски скорости. Mercedes твърди, че
CLA ще бъде оборудван с избор на два различни типа батерии.
По-големият модел батерия от 85kWh ще има пробег – 750 километра. Тя ще добавя силициев оксид към анода за по-висока енергийна плътност, технология, която е пионерска за компанията Sila Nanotechnologies, в която Mercedes е основен инвеститор.
По-малката батерия ще бъде 58kWh и ще използва литиево-желязо-фосфатни (LFP) елементи.
Новите електрически мотори, наречени EDU 2.0 (Electric Drive Units 2.0), използват инвертори от карбид на силиций. Моделите CLA със задно задвижване ще имат 268-конски сили постоянен синхронен мотор (PSM), монтиран на задната ос. Моделите с четириколесно задвижване 4Matic ще добавят 107 конски сили към мотор отпред, но той ще се включва само при ускорение в спортен режим.
Всеки нов електрически автомобил на Mercedes ще бъде оборудван с термопомпа за по-висока ефективност.
CLA EV ще бъде първият, но инженерите вярват, че почти всеки нов електрически автомобил на Mercedes, който ще бъде пуснат след него, ще има новата разработена вътрешно 2-степенна трансмисия.
Mercedes-Benz CLA-Class EV е проектирана с 2-степенна трансмисия с цел плавност и ефективност.
С първата предавка ще се достига максимална скорост от 110 км/час. Втората предавка ще позволява максимална скорост от 210 км/час. Инженерите на Mercedes казват, че втора предавка, която се включва чрез “пясъчен съединител”, е програмирана за шофиране по магистрали, докато първа предавка е за динамично и нискоскоростно шофиране. Колата може да стартира и на втора предавка.
CLA ще има зарядни портове CCS и NACS
CLA ще бъде първият автомобил на Mercedes, който ще стартира с комбинирани зарядни портове CCS и NACS (Tesla), като и двата ще се намират един до друг под едно зарядно гнездо. Инженерите на Mercedes казват, че никой не иска да работи с адаптери и това решава този проблем.
CLA хибрид ще съществува паралелно с EV
Новото MMA шаси беше проектирано за електрически превозни средства, но хибридното задвижване беше разработено, за да осигури лесен преход за купувачите.
В хибридния модел нов 1.5-литров турбо-4 ще бъде свързан с 27-конски сили електрически мотор, вграден в 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Общата мощност на системата е 187 конски сили. Литиево-йонната батерия с капацитет 1.3 kWh ще се намира под седалката на шофьора и ще захранва мотора. Мощността ще се предава на предните колела по подразбиране, но ще има възможност за четириколесно задвижване.
Mercedes-Benz не е обявил цени, оборудване или пълни спецификации за 2026 CLA EV и Hybrid. Очаквайте информацията по-близо до старта на продажбите.
Четете още:: Mercedes-Benz разкри първия модел от луксозната линия Mythos