Omnicom и Interpublic се сливат в най-голямата рекламна компания за 30 млрд. долара

бизнес задължения

Американският рекламен холдинг Omnicom Group обяви покупката на своя конкурент, американската компания Interpublic Group. Сумата на сделката ще бъде 13.3 млрд. долара. Сливането ще създаде най-голямата рекламна компания в света с общ годишен приход от 25 млрд. долара и капитализация над 30 млрд. долара.

Обединената компания ще има повече от 100 хиляди служители.

Акционерите на Interpublic ще получат по 0.344 акции на Omnicom за всяка от техните ценни книжа на компанията. Така те ще притежават 39.4% от обединената компания.

Сделката трябва да приключи през втората половина на 2025 година.

Очаква се сливането да спести 750 милиона долара. Обединената компания ще запази името Omnicom и ще продължи да се търгува на Нюйоркската фондова борса.

Тя ще продължи да бъде ръководена от настоящия главен изпълнителен директор на Omnicon Джон Рен. Президентът и главен изпълнителен директор на Interpublic Дарил Сим и Филип Краковски ще служат като съпрезиденти и главни оперативни директори в Omnicom.

Според експерти, сделката може да привлече вниманието на регулаторите и да бъде обект на сериозна проверка. През 2013 г. сливането на Omnicom за 35 милиарда долара с френската рекламна компания Publicis беше отменено поради регулаторна опозиция.

Акциите на Interpublic се повишиха с повече от 9% днес, докато акциите на Omnicom паднаха със 7.4 процента.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че нулевия ДДС за хляба трябва да бъде върнат?

Подкаст