Търговските вериги у нас са сред най-активните инвеститори. От една страна, те разширяват броя на магазините си, а от друга – и влагат средства за обновяване и модернизиране. Предпразнично в различни градове бяха открити нови търговски обекти, а това означава и нови работни места. Бизнес плановете на тези компаниите са подкрепени от ръста на доходите и от желанието на българите да харчат.
Компанията непрекъснато развива своите политики за устойчиво развитие. Например, изграждане на бързозарядни станции за електромобили, или увеличение на обема на “зеления ток”, който те използват, или разкриват нови станции за рециклиране.
BILLA България откри своя четвърти магазин в Плевен, който е и 164-ят на веригата в България.
По този начин компанията продължава да затвърждава лидерската си позиция по брой обекти в страната. За изграждането на супермаркета са инвестирани 3.2 млн. лева.
Новият обект BILLA в Плевен разполага с експресни каси на самообслужване. Търговската верига продължава да следва политиката си за внедряване на зелени решения, като в магазина има електронни етикети с подробна информация за всеки артикул, енергоефективни хладилни инсталации и LED осветление. За допълнително удобство на потребителите има паркинг с 30 места.
В следващите 18 месеца от BILLA България планират да бъдат изградени 25 бързозарядни станции за електромобили в девет града. Мащабният проект се реализира в партньорство между BILLA България и EVN България. Ритейлърът с най-голям брой магазини в страната ще предостави място на паркингите на 25 избрани магазина, а водещият доставчик на електроенергия ще осигури техническото оборудване и 100% зелена енергия.
„За нас в EVN България партньорството с BILLА България е изключително важно. Заедно стимулираме разширяването на инфраструктурата за електромобилност в България и изпращаме силен сигнал за устойчиво енергийно бъдеще. С това партньорство EVN България затвърждава ролята си на водещ и надежден доставчик на енергия и услуги, активно подкрепящ прехода към електрическа мобилност“, сподели Александър Сипек, председател на съвета на директорите на EVN България.
За BILLA България участието в проекта е поредна стъпка към постигането на устойчивост и намаляване на въглеродния отпечатък от дейността. Компанията инвестира активно в технологии за добиване и съхранение на възобновяема енергия, за пестене на вода, за СО2 базирани хладилни агенти и т.н. Само във фотоволтаични системи и батерии през 2024 г. бяха инвестирани над 3.5 млн. лева. За следващата година в тази посока са планирани вложения в размер на над 4.5 млн. лева. Благодарение на тези проекти, над 15% от енергията, необходима за функционирането на филиалната мрежа и на логистичните бази на BILLA се осигурява от собствени източници.
Във връзка със старта на съвместния проект за изграждане на зарядни станции за електромобили изпълнителният директор на BILLA България Вигинтас Шапокас заяви: „Ние в BILLA вярваме, че развитието на компанията трябва да е многопосочно. Успоредно с отварянето на нови магазини ние внедряваме системи и технологии в подкрепа на устойчивото бъдеще като зарядните станции. Така предоставяме допълнителни услуги за клиентите, което е друга важна посока в развитието ни. И разбира се, стигаме до основното в нашия бизнес – предлагането на разнообразен, свеж асортимент с високо качество на най-добрите цени.“
Kaufland България разкрива нови 90 работни места в София
Екипът на Kaufland България в столицата ще се увеличи с 90 души през декември. Разширението е свързано с обезпечаване работата на новия хипермаркет на веригата, който предстои да отвори врати преди Коледа в столичния район „Изгрев“. С разкриването на новите работни места броят на служителите на Kaufland в София вече наброява близо 1900 човека, а в цялата страната ще надвиши 7500 души. Това превръща компанията в един от най-големите частни работодатели в странта.
Като лидер на пазара Kaufland се стреми да налага най-добрите работодателски практики в България, които да се превърнат в еталон за целия бранш. Ритейлърът непрекъснато надгражда стратегията си за управление на човешките ресурси и разширява пакета от социални и здравни придобивки.
Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие. В тази връзка Kaufland България увеличи броя на станциите си за рециклиране в страната. Откриват се два нови автомата за приемане на празни опаковки от напитки /пластмасови бутилки и кенове/ в градовете Плевен и ВеликоТърново. С тях станциите за рециклиране на Kaufland в страната стават 9 на брой, след като пилотният проект за депозитна система на веригата стартира през пролетта на 2023 година.
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1.6 млрд. лева.
Нов супермаркет „Фантастико“ отвори врати в София.
Новият проект се простира върху застроена площ от 5046 кв. метра. Инвестицията е за над 18 млн. лв., а в обекта са открити нови 95 работни места. Строителството е дело на „Бараж Груп“, а дизайнът – на студио Cityscape.
„Фантастико“ залага на продукти както от български производители, така и от утвърдени международни брандове, като в този обект ще предложи над 22 000 продукта. За удобство на клиентите супермаркетът има 5 каси на самообслужване. Пракингът разполага с 52 паркоместа, включително четири със зарядни станции за електромобили. Достъпна от обекта ще бъде и услугата за споделено ползване на електрически автомобили „SPARK“.
С новия си обект търговска верига „Фантастико“ продължава традицията да създава сгради с висока енергийна ефективност. Хладилните инсталации са от най-висок клас, работещи с естествения хладилен агент въглероден диоксид. Осигурена е система за сградна автоматизация (BMS), система за оползотворяване на отпадната топлина, LED осветление. В обекта ще бъде изградена и фотоволтаична инсталация с инсталирана мощност 176 kWp. Произведената от нея електроенергия ще бъде използвана изцяло за собствени нужди.
Търговска верига „Фантастико“ е създадена през 1991 г. и е сред водещите компании за продажба на бързооборотни стоки. Притежава 46 супермаркета в София, Елин Пелин, Перник, Ботевград и Кюстендил. Част от портфолиото на компанията са търговски център SkyCity Mall, многофункционалната зала за събития JoyStation, MyChoice Catering и боулинг залите MegaXtreme Bowling. В компанията работят над 3500 професионалисти.
“Технополис” откри хипермаркет в Ловеч
Водещата верига за техника за дома, офиса и свободното време “Технополис” официално откри своя 35-и хипермаркет в страната. Новият обект от веригата се намира в Ловеч (до магазин Lidl). Тържественото прерязване на лентата беше направено от Страцимир Петков, кмет на община Ловеч, и Тодор Белчев, председател на съвета на директорите на „Видеолукс Холдинг”.
„Откритият хипермаркет Технополис е ясен знак, че Ловеч е не само добър град за живеене, но и обещаваща дестинация за инвестиции. Радвам се, че сме направили поредна крачка към развитието на този прекрасен град. Избрахме най-удобното и комуникативно място и съм убеден, че Технополис ще отговори на нуждите на жителите и ще им предостави качествено потребителско изживяване“, коментира Тодор Белчев.
„За нас е огромна привилегия да приветстваме инвеститор от такъв мащаб. Съчетанието на енергията и синергията между екипите на общината и “Видеолукс” доведе до бързото откриване на новия хипермаркет. Горд съм, че подобни инициативи играят ключова роля в развитието и напредъка на нашия град“, допълни Страцимир Петков, кмет на община Ловеч.
Новият хипермаркет заема площ от 2000 кв. м и предлага на клиентите разнообразие от над 25 000 продукта – електродомакински уреди, телевизори, аудио и видео техника, гейминг, смартфони, компютри, както и техника за спорт и свободно време и още много други.
Хипермаркетът е разположен до съществуващия Lidl като част от нова търговска зона, която значително разширява разнообразието от продукти и услуги за жителите на Ловеч. За удобство на посетителите е изграден и допълнителен безплатен паркинг със 75 паркоместа.
Планира се инсталирането на фотоволтаични панели на покрива на обекта, които ще осигуряват зелена енергия, заместваща голяма част от електрическото му потребление. През последните четири години “Технополис” е инсталирал над 10 хил. соларни панела на покрива на всички свои търговски обекти, което значително намалява зависимостта от традиционни енергийни източници. През 2024 г. компанията предприема още една важна стъпка към екологичната трансформация, като напълно заменя над 350 хил. хартиени етикета с електронни във всички свои 34 хипермаркета в страната.