Volkswagen обещава революция във водородните технологии с нов патент

Volkswagen обещава революция във водородните технологии с нов патент

Volkswagen се включва в тенденцията за водородни двигатели. Водородната технология, която отбеляза значителен напредък през последното десетилетие, е насочена към допълване на съществуващите електрически мотори. Добавянето на водородно-горивни клетки към автомобилните двигатели е получаващ адмирации напредък към разнообразни устойчиви решения за автомобилната индустрия.

Volkswagen обещава революция във водородните технологии с нов патент

В момента Toyota е безспорният лидер в технологията на водородните горивни клетки за превозни средства. Усилията на компанията в тази област започнаха с пускането на Toyota Mirai през 2014 г. – един от първите в света комерсиално достъпни водородни коли. Mirai използва горивна клетка, която преобразува водорода в електричество за задвижване на автомобила, отделяйки само водна пара като страничен продукт – екологично чиста алтернатива на традиционните возила с бензинови двигатели.

Volkswagen обещава революция във водородните технологии с нов патент

Volkswagen е внесъл патент за нов автомобил и водородна горивна клетка, проектирана да осигури впечатляващ пробег от до 2 000 км, присъединявайки се към своя германски конкурент BMW в разработването на водородни решения. Въпросният нов патент се разработва със сътрудничеството на германската компания Kraftwerk Tubes. Той използва керамична мембрана, която е по-икономична за производство в сравнение с полимерните мембрани, използвани от Hyundai и Toyota. Освен това керамичната мембрана е по-издръжлива и осигурява по-добра устойчивост на замръзване и изсушаване в сравнение с Nafion.

Вода вместо иридий е новото откритие, което може да ускори ерата на зеления водород

Ако патентът бъде одобрен и приложен, Volkswagen може да революционизира сегашните технологии за водородни горивни клетки. По-икономичната мембрана ще помогне за намаляване на цената на автомобилите в сравнение със съществуващите водородни модели на пазара. Освен това се очаква тя да увеличи ефективността и производителността.

Първата водородна зарядна станция в България започва работа

Volkswagen обаче не изоставя електрическите си решения. Компанията планира да представи по-достъпен електромобил през 2027 г. с цена около 20 000 евро. Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group, Оливер Блуме, коментира: „Става въпрос за достъпна електрическа мобилност от Европа за Европа“.
Фокусът на Volkswagen върху водородно-електрическите автомобили е част от дългосрочната стратегия на компанията за опазване на климата, целяща да постигне въглеродна неутралност до 2040 г., като инвестира значителни средства във възобновяеми енергийни източници и иновативни технологии. С увеличаващия се натиск от правителства и потребители за по-екологични решения, не е изненадващо, че Volkswagen добавя водорода към портфолиото си.

Volkswagen обещава революция във водородните технологии с нов патент

Докато електромобилите са идеални за градски транспорт и леки превозни средства, водородните горивни клетки имат предимства в тежкотоварни приложения, като камиони, автобуси и транспорт на дълги разстояния, където са важни бързото зареждане и дългият пробег. Водородните автомобили могат да бъдат заредени само за няколко минути, за разлика от електромобилите, които обикновено изискват повече време.

Водородните горивни клетки са по-енергийно плътни, което ги прави подходящи за големи превозни средства, които трябва да превозват тежки товари на дълги разстояния. С напредъка както на водородната, така и на електрическата технология, се очаква те да работят заедно, създавайки по-разнообразна и ефективна транспортна екосистема, която намалява емисиите в различни сектори. Въпреки това водородът ще трябва да се конкурира ударно и с двигателите с вътрешно горене, които все още не са склонни да изчезнат.

Четете още : Volkswagen ще продължи да орязва разходите, има нова стратегия за Китай.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че осезаемото увеличение на цените при хранителните продукти е обосновано?

Подкаст