Volkswagen се включва в тенденцията за водородни двигатели. Водородната технология, която отбеляза значителен напредък през последното десетилетие, е насочена към допълване на съществуващите електрически мотори. Добавянето на водородно-горивни клетки към автомобилните двигатели е получаващ адмирации напредък към разнообразни устойчиви решения за автомобилната индустрия.

В момента Toyota е безспорният лидер в технологията на водородните горивни клетки за превозни средства. Усилията на компанията в тази област започнаха с пускането на Toyota Mirai през 2014 г. – един от първите в света комерсиално достъпни водородни коли. Mirai използва горивна клетка, която преобразува водорода в електричество за задвижване на автомобила, отделяйки само водна пара като страничен продукт – екологично чиста алтернатива на традиционните возила с бензинови двигатели.

Volkswagen е внесъл патент за нов автомобил и водородна горивна клетка, проектирана да осигури впечатляващ пробег от до 2 000 км, присъединявайки се към своя германски конкурент BMW в разработването на водородни решения. Въпросният нов патент се разработва със сътрудничеството на германската компания Kraftwerk Tubes. Той използва керамична мембрана, която е по-икономична за производство в сравнение с полимерните мембрани, използвани от Hyundai и Toyota. Освен това керамичната мембрана е по-издръжлива и осигурява по-добра устойчивост на замръзване и изсушаване в сравнение с Nafion.

Ако патентът бъде одобрен и приложен, Volkswagen може да революционизира сегашните технологии за водородни горивни клетки. По-икономичната мембрана ще помогне за намаляване на цената на автомобилите в сравнение със съществуващите водородни модели на пазара. Освен това се очаква тя да увеличи ефективността и производителността.

Volkswagen обаче не изоставя електрическите си решения. Компанията планира да представи по-достъпен електромобил през 2027 г. с цена около 20 000 евро. Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group, Оливер Блуме, коментира: „Става въпрос за достъпна електрическа мобилност от Европа за Европа“.
Фокусът на Volkswagen върху водородно-електрическите автомобили е част от дългосрочната стратегия на компанията за опазване на климата, целяща да постигне въглеродна неутралност до 2040 г., като инвестира значителни средства във възобновяеми енергийни източници и иновативни технологии. С увеличаващия се натиск от правителства и потребители за по-екологични решения, не е изненадващо, че Volkswagen добавя водорода към портфолиото си.

Докато електромобилите са идеални за градски транспорт и леки превозни средства, водородните горивни клетки имат предимства в тежкотоварни приложения, като камиони, автобуси и транспорт на дълги разстояния, където са важни бързото зареждане и дългият пробег. Водородните автомобили могат да бъдат заредени само за няколко минути, за разлика от електромобилите, които обикновено изискват повече време.
Водородните горивни клетки са по-енергийно плътни, което ги прави подходящи за големи превозни средства, които трябва да превозват тежки товари на дълги разстояния. С напредъка както на водородната, така и на електрическата технология, се очаква те да работят заедно, създавайки по-разнообразна и ефективна транспортна екосистема, която намалява емисиите в различни сектори. Въпреки това водородът ще трябва да се конкурира ударно и с двигателите с вътрешно горене, които все още не са склонни да изчезнат.
Четете още : Volkswagen ще продължи да орязва разходите, има нова стратегия за Китай.