В брой 76 на списание Banker Special Светлин Стойков представя първия хибрид в историята на Bugatti, както и първия модел, на който дебютира най-новият атмосферен V16 двигател.
Третото поколение хиперавтомобил на френския производител ще наложи стандартите за следващите десетилетия. Ако Chiron беше развитие на техническите решения на Veyron, то новият продукт, който получи името Tourbillon е истинска революция и няма нищо общо с предшествениците си. Не се заблуждавайте от дизайна, който повтаря Chiron, под него се крие принципно нова конструкция.
Tourbillon е рожба на съвместно предприятие между Bugatti и хърватската компания Rimac, която се прочу с производството на електрически хиперколи. Затова и чудовищният quad-turbo W16 беше заменен от хибридно задвижване.
То е базирано на изцяло нов атмосферен V16 двигател, разработен съвместно с инженерното бюро Cosworth. Рекордните 1000 к.с. бяха заменени от обем от 8.3 литра и 900 Нм, затова пък двигателя с вътрешно горене е подпомогнат от три електромотора с мощност 340 к.с. всеки.
Единият е вграден в осемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя и върти задните колела, а всяко от предните колела се задвижва от собствен електромотор. В резултат на това пиковата мощност на хибридната система е 1800 к.с. срещу максимум 1600 к.с при Chiron. Електрическите двигатели се захранват от батерия с капацитет 24.8 kWh. В чисто електрически режим Bugatti може да измине до 70 километра.
Но не мислете, че хибридното задвижване е превърнало Tourbillone в огромен камък. Премахването на четирите турбодвигателя и ръчното задвижване на четирите колела спестява 300 кг, докато електрическите мотори тежат 100 кг, а батерията – 200 килограма. В резултат на това Tourbillon е със символичния 1 кг по-лек от Chiron. И по-бърз.
Максималната скорост на автомобила е 445 км/ч срещу 440 км/ч при предшественика му. Ускорението до 100 км/ч отнема на хибрида точно 2 секунди. Tourbillon покорява марката от 200 км/ч за по-малко от пет секунди, а от 400 км/ч – за по-малко от 25 секунди. Точните данни ще бъдат обявени след сертификационни тестове.
Интериорът включва „дигитален детокс“. Дизайнерите умишлено са създали възможно най-класическата визия вътрешното пространство без модерното господство на цифровите дисплеи. Аналоговият инструментален панел е поставен в титаниев корпус, а многобройните зъбни колела, които задвижват стрелките, са открити.
Ако в началото на продажбите Veyron струваше 1.1 милиона евро, а Chiron – 2.4 милиона евро, то Bugatti Tourbillon беше оценен на поне 3.6 милиона евро. The Tourbillon ще бъде произведен в серия от 250 екземпляра.