Модната къща Prada може да придобие марката Versace. За възможността за тази покупка съобщи италианският вестник Il Sole 24 Ore, позовавайки се на източници. Изданието допълва, че марката за облекла, обувки и аксесоари в момента работи с финансови съветници и адвокати, за да прецени дали сделката си струва да бъде преследвана.
През октомври Bloomberg отбеляза, че модната къща Prada е една от малкото, оцелели след бурята и глобалния спад в луксозния сегмент. А през третото тримесечие на 2024 г. компанията увеличи продажбите на дребно с почти 20% главно поради нарастващия интерес към марката Miu Miu.
За тази компания сделката може да означава укрепване на позицията й на пазара на луксозна мода. За Versace тя може да бъде от полза в контекста за получаване на достъп до финансови или оперативни ресурси, а
Prada може да помогне на марката да расте.
Друга възможна мотивация може да е, че семейство Версаче иска да монетизира своите активи и да рационализира управлението на марката.
В бизнес средите имаше информация, че самата Capri Holdings изпитва известни финансови затруднения и планира да продаде целия холдинг с цялото портфолио от марки на друга компания, но сделката пропадна.
На този етап все още е рано да се говори за това как ще бъде структурирано и изградено разработването на концепцията на марката по време на преговорния процес. Такива сделки, особено в модната индустрия, се случват бавно и може дори да не се случат. Обикновено стойността на самата марка се крие в нейната уникална естетика. Версаче има уникални щампи, които са разработени от Джани Версаче. Разбира се, важно е собственикът на марката да запази тази уникалност, тази разпознаваемост.
Може да има съвместни колекции между Versace и Prada в рамките на най-новите тенденции, но и това е доста бавен бизнес. Най-вероятно Prada Group просто ще разшири портфолиото си от марки, ще увеличи финансовите си резултати, без да разрушава марката, която вече е създадена.
Възможната сума на сделката не се разкрива.
В същото време и двете модни къщи, както пише Il Sole 24 Ore, отказаха коментар. Ако тази сделка се осъществи, тогава Versace може да има нов творчески лидер. Посоката, в която ще се движи марката, ще зависи от смяната на творческия директор. Като се има предвид, че луксът като цяло сега става все по-уличен, по-малко първичен, по-малко класически, по-насочен към по-млада аудитория, се предполага, че и от Versace въпросът също ще бъде преосмислен.
Ценовият сегмент при всички случаи ще остане същият, само самата колекция може да има малко по-различна интерпретация, с добавяне на някои по-актуални тенденции, които са модерни в момента.
В днешно време всички модни къщи вървят към подмладяване на публиката.
Това не означава, че това е флирт с цената. Сътрудничества, добавяне на някои по-ежедневни елементи от облеклото, но това отново ще зависи пряко от визията на творческия директор, който ще оглави тази къща.
През есента на 2024 г. американски съд блокира сделката между американската Tapestri, която притежава големи марки, и холдинга Capri. Стойността на сделката надхвърляше 8 милиарда долара.
Prada S.p.A. е италианска луксозна модна къща, основана през 1913 г. в Милано от Марио Прада. Специализира се в кожени чанти, аксесоари за пътуване, обувки, конфекция и други модни аксесоари. Prada лицензира своето име и търговска марка на Luxottica за очила и на L’Oréal за аромати и козметика.