Продажбите на iPhone са спаднали с 5% през празничното тримесечие

Apple Inc. е продала с 5% по-малко iPhone устройства в световен мащаб и е загубила позиции спрямо китайските конкуренти през последното тримесечие на 2024 година, в отговор на липсата на Apple Intelligence на най-големия пазар извън САЩ. Според данни на фирмата за проучвания на глобалния пазар на технологии Counterpoint Research пазарният дял на iPhone е спаднал до 18% в световен мащаб през 2024 година. Основният конкурент Samsung Electronics Co. също е загубил дял за сметка на по-бързо разрастващи се производители на устройства Android от Китай, начело с Xiaomi Corp. и Vivo. За цялата година продажбите на Apple са регистрирали спад от 2%, според изследването, точно когато глобалният пазар е добавил 4 процента.

Продажбите на iPhone спадат с 5% през празничното тримесечие

Apple изостава в областта на изкуствения интелект, като своята гама от AI подобрения пуска постепенно след дебюта на iPhone 16 през септември. Тези AI функции все още не са налични в никаква форма в Китай, тъй като компанията продължава да работи върху привличането на местни партньори, които да помогнат за предоставянето на функции като AI асистент за писане и генериране на изображения. През последното тримесечие анализаторите също започнаха да предупреждават, че някои инвеститори са имали прекалено оптимистични очаквания за възможностите на изкуствения интелект.

iPhone 12

“Серията iPhone 16 беше приета с противоречиви реакции, отчасти поради липсата на наличност на Apple Intelligence при старта”, каза Тарун Патак, директор в Counterpoint. “Въпреки това Apple продължи да развива силно дейността си на второстепенни пазари като Латинска Америка”. Успоредно с намалелите продажби на по-малко устройства в Китай, компанията отбелязва увеличаване на дела на по-скъпите Pro и Pro Max модели, които са представлявали повече от половината от всички реализирани сделки в страната.

Apple добавя ChatGPT към iPhone

Motorola на Lenovo Group Ltd., базираната в Шънджън Huawei Technologies Co. и Honor Device Co. са били най-бързо прогресиращите марки в топ 10, според изследователите. Китайските производители на смартфони разработват свои собствени инструменти и агенти за изкуствен интелект, включително услуги, които могат да изпълняват задачи от името на потребителите.

Четете още : Илон Мъск го направи: iPhone и Android смартфоните вече могат да използват неговите сателити за обаждания навсякъде по Земята.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст