Starbucks Corp. отмени политика, която позволяваше на всеки, дори и на тези, които не са направили покупка, да използват кафенетата, терасите и тоалетните на компанията. Starbucks обяви нов кодекс за поведение като част от плана си да направи заведенията по-приветливи и да си върне клиентите.

Въвеждането на такъв кодекс “е нещо, което повечето търговци вече имат, и е практична стъпка, която ни помага да дадем приоритет на плащащите клиенти, които искат да се насладят на нашите кафенета или да използват тоалетната по време на посещението си“, заяви говорителката на Starbucks Джаси Андерсън.

Кодексът, който включва разпоредби, забраняващи просяците и смущаващото поведение, ще влезе в сила от 27 януари и ще бъде изложен в обектите. Персоналът ще бъде обучен как да прилага насоките и как могат да помолят тези, които нарушават правилата, да напуснат, обясниха от Starbucks. Досега те нямаха това право. Ако е необходимо, служителите могат да потърсят помощ от органите на реда.
Клиентите могат да използват тоалетната или да се свържат с Wi-Fi, преди да се отправят към касата, за да направят поръчка, уточниха от компанията.
Новите правила представляват промяна спрямо политика, въведена през 2018 г., която позволяваше на всеки да остава в кафенетата. Тази политика бе въведена след инцидент във Филаделфия, при който управител извика полицията за двама чернокожи мъже, които чакаха в заведението, без да поръчват.
Акциите на Starbucks се повишиха с 1.4% до 93.51 долара в понеделник. Този месец стойността им е нараснала с 2.5%, изпреварвайки индекса S&P 500.

Безплатни допълвания на чашата
Освен това компанията от Сиатъл отново въвежда керамични чаши и разширява политиката си за безплатни допълвания.
Starbucks ще предлага допълвания и на клиенти, които не са част от програмата за награди, стига първоначалната поръчка да е направена в чиста многократна чаша или в керамична или стъклена чаша, според бележка до служителите. Политиката важи за топло и студено кафе. Същите правила ще важат и за членовете на програмата за награди, които досега бяха единствените, които можеха да получават безплатни допълвания.

Компанията ще организира сесии с продължителност до три часа, за да обучи служителите по новите стандарти за обслужване и оперативни очаквания, според писмо до служителите от Сара Триллинг, президент на Starbucks за Северна Америка. Освен това Starbucks обеща да върне зоната за добавяне на захар и мляко, която беше премахната по време на пандемията.
Четете още : Starbucks отваря кафене с изглед към Северна Корея.