На фона на намаляващите продажби на луксозни марки в Китай, причинени от слабостта на китайската икономика, производителите на премиум стоки се пренасочват към други пазари в Азия. Според Bloomberg, марки като Christian Dior, Louis Vuitton и Porsche вярват, че съседен Тайланд, където икономиката расте стабилно и либералните туристически политики генерират добри продажби на луксозни стоки – както от местното население, така и от страна на пристигащите в страната чужденци, ще помогне да се компенсира спадът в търсенето в Китай.
Christian Dior, Louis Vuitton, Maison Margiela, Jil Sander, Prada, Christian Louboutin и други марки за луксозно облекло и аксесоари засилват своите канали за продажба в Тайланд,
отваряйки свои собствени бутици и разширявайки присъствието си в местни първокласни молове.
Според оценки на консултантската компания Luxurynsight, от 26-те нови луксозни магазина, открити в Югоизточна Азия през последните 12 месеца, почти половината (11 магазина) са били само в Тайланд.
В допълнение, Porsche, в сътрудничество с тайландски строителни предприемачи, ще построи дизайнерски първокласни кооперации в Банкок, вариращи от 500 кв. м до 1130 кв. м и струва от 15 до 40 милиона долара.
Тайланд е една от най-бързо развиващите се страни не само в Югоизточна Азия, но и в света.
Икономическите успехи на Тайланд се дължат на насърчаването на износа, евтината работна ръка, значителните преки чужди инвестиции и други мерки на правителството.
Бреговата линия на страната с Индийския океан (Андаманско море) и с Тайландския (Сиамски) залив на Южнокитайско море е с обща дължина 2613 километра. Тайланд притежава и голям брой малки живописни острови и красиви плажове, които са важни туристически дестинации.