Американската Федерална търговска комисия (FTC) е подала иск срещу PepsiCo, обвинявайки компанията в “незаконна ценова дискриминация” в секторa на безалкохолните напитки. Според обвиненията на FTC, производителят на Mountain Dew е предоставил “несправедливи ценови предимства” на “голям търговец на дребно в големи количества”, като едновременно с това е увеличил цените за други конкурентни търговци и клиенти. Комисията не разкри името на търговеца.

В изявление, изпратено до Just Drinks, PepsiCo заяви, че нейните “практики съответстват на индустриалните норми и ние не предпочитаме определени клиенти, като предлагаме отстъпки или промоционална подкрепа на някои клиенти, а на други не”. От компанията добавят: “PepsiCo категорично оспорва обвиненията на FTC и пристрастния начин, по който беше подаден искът. Ще представим нашия случай в съда”.
Според жалбата на Федералната търговска комисия, практиките на PepsiCo са поставили в неравностойно положение различни търговци – от големи вериги за хранителни стоки до независими магазини, като постоянно са предоставяли ползи на предпочитания търговец. Те включват промоционални плащания, които не са били предоставени на конкурентни бизнеси, и така нарушаващи Закона Робинсън-Патман (RPA).

Освен това комисията твърди, че тези “несправедливи практики” са довели до завишени цени за американските потребители и са възпрепятствали възможността на конкурентни търговци да се състезават на основата на пазарни условия. Председателят на FTC – Лина М. Кан, заяви: “Когато фирми като Pepsi дават предимство на големите търговци, това накланя терена срещу малките фирми и в крайна сметка води до завишаване на цените за американските потребители”.
От PepsiCo заявиха, че искът е “грешен по фактите и закона” и че “непредставеното разширяване на Закона Робинсън-Патман отразява основното неразбиране на Федералната търговска комиися за многоканалния търговски пазар”.
Решението за подаване на иска беше взето с гласуване 3 към 2 гласа от петчленния състав на FTC, като комисарите Мелиса Холйоук и Андрю Фъргюсън не се съгласиха с предложението.

Искът беше подаден в Окръжния съд на САЩ за Южния район на Ню Йорк.
През декември Федералната търговска комисия също така подаде иск срещу дистрибуторa на вино и спиртни напитки Southern Glazer’s за предполагаемо “незаконно ценово дискриминиране”.
От комисията твърдят, че Southern Glazer’s “повтарящо се е дискриминирал в цените между не предпочитани независими купувачи” от 2018 г. насам, като предпочитал големи търговци като Kroger, Total Wine & More и Costco. От компанията също заявяват, че “категорично оспорват обвиненията на FTC и ще се защитават яростно в този процес”.
Четете още : Pepsi затваря четири завода и съкращава близо 400 работници.