Федералната търговска комисия на САЩ подава иск срещу Pepsi за незаконна ценова дискриминация

Федералната търговска комисия на САЩ подава иск срещу Pepsi за незаконна ценова дискриминация

Американската Федерална търговска комисия (FTC) е подала иск срещу PepsiCo, обвинявайки компанията в “незаконна ценова дискриминация” в секторa на безалкохолните напитки. Според обвиненията на FTC, производителят на Mountain Dew е предоставил “несправедливи ценови предимства” на “голям търговец на дребно в големи количества”, като едновременно с това е увеличил цените за други конкурентни търговци и клиенти. Комисията не разкри името на търговеца.

Федералната търговска комисия на САЩ подава иск срещу Pepsi за незаконна ценова дискриминация

В изявление, изпратено до Just Drinks, PepsiCo заяви, че нейните “практики съответстват на индустриалните норми и ние не предпочитаме определени клиенти, като предлагаме отстъпки или промоционална подкрепа на някои клиенти, а на други не”. От компанията добавят: “PepsiCo категорично оспорва обвиненията на FTC и пристрастния начин, по който беше подаден искът. Ще представим нашия случай в съда”.

Според жалбата на Федералната търговска комисия, практиките на PepsiCo са поставили в неравностойно положение различни търговци – от големи вериги за хранителни стоки до независими магазини, като постоянно са предоставяли ползи на предпочитания търговец. Те включват промоционални плащания, които не са били предоставени на конкурентни бизнеси, и така нарушаващи Закона Робинсън-Патман (RPA).

Pepsi затваря четири завода и съкращава близо 400 работници

Освен това комисията твърди, че тези “несправедливи практики” са довели до завишени цени за американските потребители и са възпрепятствали възможността на конкурентни търговци да се състезават на основата на пазарни условия. Председателят на FTC – Лина М. Кан, заяви: “Когато фирми като Pepsi дават предимство на големите търговци, това накланя терена срещу малките фирми и в крайна сметка води до завишаване на цените за американските потребители”.

От PepsiCo заявиха, че искът е “грешен по фактите и закона” и че “непредставеното разширяване на Закона Робинсън-Патман отразява основното неразбиране на Федералната търговска комиися за многоканалния търговски пазар”.

Решението за подаване на иска беше взето с гласуване 3 към 2 гласа от петчленния състав на FTC, като комисарите Мелиса Холйоук и Андрю Фъргюсън не се съгласиха с предложението.

Федералната търговска комисия на САЩ подава иск срещу Pepsi за незаконна ценова дискриминация

Искът беше подаден в Окръжния съд на САЩ за Южния район на Ню Йорк.

През декември Федералната търговска комисия също така подаде иск срещу дистрибуторa на вино и спиртни напитки Southern Glazer’s за предполагаемо “незаконно ценово дискриминиране”.

От комисията твърдят, че Southern Glazer’s “повтарящо се е дискриминирал в цените между не предпочитани независими купувачи” от 2018 г. насам, като предпочитал големи търговци като Kroger, Total Wine & More и Costco. От компанията също заявяват, че “категорично оспорват обвиненията на FTC и ще се защитават яростно в този процес”.

Четете още : Pepsi затваря четири завода и съкращава близо 400 работници.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст