На специално събитие в централата на Renault близо до Париж беше показан екстериорът на новия Renault 5 Turbo 3E. Три години след представянето на концепцията на автомобилното изложение през 2022 г., дългоочакваният хипер-хечбек и електрически римейк на емблематичния Renault 5 Turbo и Turbo 2 най-накрая беше показан.

С характерната жълто-черна окраска на рали модела от 1982 г. Renault 5 Turbо е най-мощния и най-усъвършенствания автомобил на компанията досега. Автомобилният ветеран твърди, че това е първият в света електрически мини-суперавтомобил.
Със своя внушителен преден спойлер и разширени задни крила автомобилът заимства и някои елементи от Renault 5 E-Tech Electric, като задните светлини и огледалата. За разлика от него обаче, Turbo 5 3E е изцяло със задно предаване и е изграден върху нова платформа, която измества предното стъкло назад и удължава междуосието, придавайки му ширина на суперавтомобил при дължина на градски автомобил.

Моделът използва задни вградени в колелата електромотори, за които Renault твърди, че ще осигурят на Turbo 5 3E динамика, сравнима с тази на суперавтомобили като Ferrari Roma и McLaren Artura, като моментално предават целия въртящ момент на 20-инчовите гуми без загуби и закъснение. Автомобилът няма да бъде просто бърз – той ще бъде истинска мечта за дрифт.
Спецификациите са впечатляващи: 540 к.с., максимална скорост от 270 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, подпомогнати от лека карбонова каросерия. Компанията потвърди, че 5 Turbo 3E ще поддържа DC бързо зареждане до 350 kW, което означава, че ще може да се зареди от 15 до 80% за едва 15 минути с подходящо зарядно.


Въпреки че Renault 5 Turbo 3E е планиран за пазарен дебют през 2027 г., предварителните поръчки ще започнат само след няколко седмици, като ще бъдат произведени едва 1980 бройки – препратка към годината, в която излезе оригиналният Turbo.
Официалната цена все още не е обявена, но прогнозите сочат шокираща стартова сума от около 130 000 британски лири (около 168 000 долара), като с опциите за персонализация тя може да достигне до 200 000 британски лири (260 000 долара) – цена, сравнима с тази на Aston Martin и по-висока от тази на McLaren Artura.

Ако Renault успее да продаде всичките 1980 бройки на 5 Turbo 3E, потенциално още преди клиентите да видят интериора му, този „мини-суперавтомобил“ може да донесе на компанията приходи от над 500 милиона долара.
Четете още : Renault разчита на Китай за ускоряване на иновациите.