Със санкция от 1 593 000 евро мина България заради забавеното с повече от 2 години въвеждане на Директивата за насърчаване на чисти и енергийноефективни пътни превозни средства. С решението си Съдът на Европейския съюз (СЕС) отхвърля категорично оправданията с политическа нестабилност и ковид пандемия, с които представителите на държавата са се бранили по делото, представяйки ги за непреодолима сила.
Хронологията сочи, че през септември 2021 г. Европейската комисия е уведомила официално България за изтеклия срок за транспониране на Директива 2019/1161. Повече от половин година след това България не уведомява комисията за развитие, поради което са дадени още два месеца, за да предприеме необходимите мерки. А след изтичането и на този срок минават нови 20 месеца бездействие, поради което Брюксел завежда делото.
В крайна сметка Директивата е въведена изцяло едва в началото на 2024 г., а Еврокомисията оттегля частично иска си срещу България, отказвайки се от искането за налагане на периодична имуществена санкция в полза на еднократна. Съдът на ЕС подчертава, че е длъжен по всяко дело в зависимост от обстоятелствата в конкретния случай да определи подходящи имуществени санкции с цел да се предотвратят повторни аналогични нарушения на правото на ЕС.