Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

В бюджета са влезли 660 млн. лв. от „Летище София“, обяви министър Караджов при питане за предстоящия избор на концесионер на „Летище Пловдив“

летище-пловдив

„При отдаването на концесия на „Летище София“ в държавния бюджет влязоха 660 млн. лева“, обяви транспортният министър Гроздан Караджов по време на парламентарния контрол в отговор на питане на депутатите от „Възраждане“ – Емил Янков и Димитър Гюрев за намеренията на ведомството му да отдаде на концесия „Летище Пловдив“.

Така Караджов се опита да опровергае твърдението на народните представители от „Възраждане“, че концесията на „Летище София“, което към днешна дата се нарича „Летище Васил Левски“, е била неуспешна.

„Концесията на Летище София“ не само е успешна, а е много успешна“, подчерта Караджов и добави, че парите са били платени, въпреки че по онова време започва COVID-кризата и е било ясно, че няма да има полети.

Министър Караджов потвърди информацията в медиите, че предстои да се обяви процедура за избор на концесионер и за възлагане на концесия на „Летище Пловдив“, като това по думите му ще стане или през втората половина на 2025 г., или в началото на 2026 година.

Караджов подчерта, че Министерството на транспорта и съобщенията отдава изключително голямо значение на успешното развитие на „Летище Пловдив“, тъй като то може да бъде един от катализаторите за създаване на условия за развитието на цялостния икономически потенциал на региона. Той бе категоричен, че има реални възможности за увеличаване на туристите, тъй като „Летище Пловдив“ може да обслужва зимните скиорски чартърни полети, като освен това има възможност то да стане ключов карготерминал за България.

Намерението на екипа на министър Караджов е да извърши успешна концесионна процедура за привличане на частен инвеститор, като целта е да се осигурят дългосрочни инвестиции в летищната инфраструктура и да се осигури опитен оператор, който да поеме летището и да осигури добри условия и за туристите, и за предприятита в региона, които да го използват за превозване на товари.

Караджов отговори на въпросите от страна на депутатите на „Възраждане“ защо държавата да не може да управлява летището, пояснявайки, че тя е имала възможност да го направи в продължение на 40 години, но реално това не се е получило.

Държавата не е добър стопанин и е много по-добре, когато частни пари – в огромни размери – се превърнат в публична държавна собственост, защото тази публична държавна собственост става собственост на целия български народ„, заяви министър Карадов. Той добави, че иска възможността за отдаване на концесия да обхване и пристанища, и нови магистрали, защото това по думите му означава милиарди частни пари в полза на българските граждани.

Отговорът на министъра не удовлетвори депутатите от „Възраждане“ – Димитър Гюрев обяви, че преди време от групата му били поканени от настоящото ръководство на „Летище Пловдив“ за откриване на нов полет и тогава те им се оплакали, че искат да работят, но са спъвани, сменяни и тормозени и заради това са на подобно положение. Министър Караджов поиска да вземе думата, като посочи, че иска да опровергае глупостите, казани от Гюрев, но председателстващият заседанието – заместник-председателят на парламента – Николета Кузманова от ИТН – обясни, че няма основание, на което да му даде думата.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст