„При отдаването на концесия на „Летище София“ в държавния бюджет влязоха 660 млн. лева“, обяви транспортният министър Гроздан Караджов по време на парламентарния контрол в отговор на питане на депутатите от „Възраждане“ – Емил Янков и Димитър Гюрев за намеренията на ведомството му да отдаде на концесия „Летище Пловдив“.
Така Караджов се опита да опровергае твърдението на народните представители от „Възраждане“, че концесията на „Летище София“, което към днешна дата се нарича „Летище Васил Левски“, е била неуспешна.
„Концесията на Летище София“ не само е успешна, а е много успешна“, подчерта Караджов и добави, че парите са били платени, въпреки че по онова време започва COVID-кризата и е било ясно, че няма да има полети.
Министър Караджов потвърди информацията в медиите, че предстои да се обяви процедура за избор на концесионер и за възлагане на концесия на „Летище Пловдив“, като това по думите му ще стане или през втората половина на 2025 г., или в началото на 2026 година.
Караджов подчерта, че Министерството на транспорта и съобщенията отдава изключително голямо значение на успешното развитие на „Летище Пловдив“, тъй като то може да бъде един от катализаторите за създаване на условия за развитието на цялостния икономически потенциал на региона. Той бе категоричен, че има реални възможности за увеличаване на туристите, тъй като „Летище Пловдив“ може да обслужва зимните скиорски чартърни полети, като освен това има възможност то да стане ключов карготерминал за България.
Намерението на екипа на министър Караджов е да извърши успешна концесионна процедура за привличане на частен инвеститор, като целта е да се осигурят дългосрочни инвестиции в летищната инфраструктура и да се осигури опитен оператор, който да поеме летището и да осигури добри условия и за туристите, и за предприятита в региона, които да го използват за превозване на товари.
Караджов отговори на въпросите от страна на депутатите на „Възраждане“ защо държавата да не може да управлява летището, пояснявайки, че тя е имала възможност да го направи в продължение на 40 години, но реално това не се е получило.
„Държавата не е добър стопанин и е много по-добре, когато частни пари – в огромни размери – се превърнат в публична държавна собственост, защото тази публична държавна собственост става собственост на целия български народ„, заяви министър Карадов. Той добави, че иска възможността за отдаване на концесия да обхване и пристанища, и нови магистрали, защото това по думите му означава милиарди частни пари в полза на българските граждани.
Отговорът на министъра не удовлетвори депутатите от „Възраждане“ – Димитър Гюрев обяви, че преди време от групата му били поканени от настоящото ръководство на „Летище Пловдив“ за откриване на нов полет и тогава те им се оплакали, че искат да работят, но са спъвани, сменяни и тормозени и заради това са на подобно положение. Министър Караджов поиска да вземе думата, като посочи, че иска да опровергае глупостите, казани от Гюрев, но председателстващият заседанието – заместник-председателят на парламента – Николета Кузманова от ИТН – обясни, че няма основание, на което да му даде думата.