Кандидатите за главен архитект на София ще отговарят на 15 въпроса

главен архитект

От 10 часа, в регионалния център за съвременни изкуства „Топлоцентрала“, започва препитването на двамата кандидати, достигнали до последния етап на конкурса за главен архитект на Столична община.

Това са арх. Георги Славов и арх. Богдана Панайотова. Интервюто с тях ще се излъчва онлайн на страницата на Столичната община във „Фейсбук“. Освен това и вратите на събитието ще са отворени за всички софиянци и гости на града.

От Столичната община вече публикуваха въпросите (15 в шест категории) за интервюто в конкурса за главен архитект на София.

Всеки от кандидатите ще има по 120 минути, за да убеди конкурсната комисия и зрителите в залата и онлайн, че имат качествата, компетенциите и визията, необходими за главния архитект на София.

Очаква се на 8 април да бъдат публикувани окончателните резултатите на база на оценките, получени от кандидатите на трите етапа от конкурса – тест, практически изпит и днешното интервю.

До 15 април е крайният срок за подаване на възраженията при несъгласие на кандидатите с преценката на конкурсната комисия.

От 16 до 22 април – кметът на Столичната община трябва да издаде акт за назначаването на длъжността главен архитект на кандидата, който е класиран на първо място.

А ето и въпросите за интервюто днес (31 март):

  1. Каква е Вашата визия за развитието на града? Как виждате вашата роля в устройствените процеси на общината.
  2. Какво бихте променили в действащия Общ устройствен план (ОУП)? Вашата визия за устойчивостта на устройствените планове на общината.
  3. Какви действия би следвало да планира и извърши главния архитект на общината с цел създаване на липсващата или непълна техническа, социална и благоустройствена инфраструктура, която да покрива нуждите на цялото предвидено с действащите устройствени планове за територията на СО, строителство? Вашите предложения за осигуряване на достъпна градска среда. Законодателна рамка и нормативно съответствие
  4. Какво ще проверяват служителитe от НАГ (Направление „Архитектура и градоустройство“), за да одобрите инвестиционен проект в съответствие с всички нормативни изисквания.
  5. Как се справяте със случаи на незаконно строителство или строителство в отклонение от одобрените проекти и какви превантивни и организационни мерки ще предприемете за свеждане до минимум на нарушенията на закона?
  6. Как подхождате към приоритизирането на инфраструктурни проекти с ограничен бюджет?
  7. Каква е стратегията за дигитализиране на процесите и това приоритет ли е за Вас и какъв опит имате?
  8. Как бихте осигурили прозрачност и обществено участие в процеса на градоустройство?
  9. Как си представяте комуникацията между НАГ и Районите, между гражданите и общината по отношение на нови проекти и промени в градската среда?
  10. Какво е Вашето виждане за професионалното развитие на екипа в общината, повишаване капацитета на хората, координацията между различните звена и мотивацията на експертите?
  11. Можете ли да дадете пример за труден екипен проект и как го решихте?
  12. Предвиждате ли нова структура или промяна на съществуващата административна структура в НАГ, за да може работният процес да стане по-бърз и прозрачен? Кои процеси според вас са най- проблемни?
  13. Какви са основополагащите принципи, на които се основава доброто взаимодействие с кмета на общината?
  14. Какво бихте направили за да има равнопоставеност между всички инвеститори и техните проекти? При сериозен натиск от инвеститор, какво бихте направили?
  15. Какво би ви накарало да си подадете оставката?
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст