Продажбите на Tesla Inc. („Тесла“) във Франция паднаха с 37% през миналия месец – продължение на слабото представяне на производителя на електрически превозни средства в Европа. Основни пречки пред компанията остават политическото ангажиране на Илон Мъск и смяната на модели.
Според френската индустриална асоциация Plateforme Automobile, „Тесла“ е регистрирала 3 157 автомобила през март. Това рязко намаление контрастира с 15% спад на общите автомобилни продажби във Франция.
Данните показват, че „Тесла“ продължава да губи позиции, въпреки че през март започна доставки на обновения Model Y – най-популярният ѝ модел, на който разчита за възстановяване на позициите си. И макар че имат лек ръст спрямо януари и февруари, продажбите на марката все още търпят негативите от ролята на Мъск като водещ съветник на американския президент Доналд Тръмп.

Критиците на Мъск са атакували магазини на „Тесла“, зарядни станции и дори автомобилите на клиенти както в САЩ, така и в чужбина. Репутацията на милиардера пострада допълнително след опита му да повлияе на изборите в Германия и след като впоследствие призова Съединените щати да напуснат НАТО и да спрат финансирането на отбраната на Европа.

Нападения срещу a„Тесла“ в Европа
- В Италия полицията разследва пожар в автосалон на „Тесла“, при който са повредени 17 автомобила.
- В Германия активисти са изрисували магазин на „Тесла“ в Берлин със синя боя – цвета на крайнодясната партия „Алтернатива за Германия“, която Мъск подкрепи по време на изборите.
Проблеми с производството
Преходът към новия Model Y наложи спиране на производството в заводи по целия свят, включително в гигафабриката на „Тесла“ край Берлин в началото на годината. Тези прекъсвания доведоха до загуби или ограничаване на продажбите.
Европейските автомобилни производители се стремят да се възползват от отстъплението на компанията на Мъск, като предлагат по-евтини електромобили, включително: Renault R5 E-Tech на цена от 25 хил. евро (27 008 щ. долара) и Citroën ë-C3 на цена от 23 300 евро.
Освен европейските марки, китайски автомобилни компании също навлизат агресивно на пазара, засилвайки конкуренцията.
Четет още: Tesla ентусиаст призна, че лудориите на Илон Мъск с DOGE вредят на продажбите