Компанията за търговия на дребно Marks & Spencer (M&S) потвърди инцидент с киберсигурността, докато клиенти съобщават за продължаващи смущения и прекъсвания. Базираният във Великобритания търговец съобщи във вторник, че компанията е „в процес на справяне с киберинцидент“ през последните няколко дни. В съобщението, подписано от главния изпълнителен директор Стюарт Машин, се посочва, че е било необходимо да се направят оперативни промени, „за да защитим клиентите и бизнеса“.
Компанията заяви, че магазините ѝ остават отворени, а уебсайтът и приложението ѝ функционират нормално.

В съобщение до Лондонската фондова борса от Marks & Spencer обявиха, че са ангажирали външни експерти по киберсигурност за разследване на инцидента, както и че са уведомени органите за защита на данните.
Все още не е ясно какъв е характерът на кибератаката и дали клиентски данни са били засегнати.
Клиенти споделят в социалните мрежи, че терминалите за картови плащания в магазините не са работили. Няколко други потребители също съобщиха за подобни прекъсвания в различни обекти и затруднения с получаването на поръчки.
Говорителят на M&S – Луси Рейнолдс, заяви че компанията е започнала да ограничава някои от операциите си в понеделник, включително услугата „вземи от магазин“ и безконтактните плащания. По думите ѝ, безконтактните плащания вече отново функционират.

Говорителят отказа да отговаря на въпроси, свързани с кибератаката.
В отговор на клиент в платформата X, Marks & Spencer посочи, че „работи усилено, за да разреши някои технически проблеми в магазините ни.“
Според годишния ѝ доклад за 2024 г., Marks & Spencer обслужва 32 милиона клиенти всяка година. Британският мултинационален търговец на дребно, базиран в Лондон, е специализиран в продажбата на дрехи, козметични продукти, продукти за дома и хранителни продукти. Той е регистриран на Лондонската фондова борса (LSE) и е съставна част на индекса FTSE 100.