Подписаното споразумение за сътрудничество ще позволи на чатботът с изкуствен интелект Perplexity да използва PayPal за захранване на агентския комерс (използването на AI за извършване на транзакции от името на клиент или бизнес) на своята платформа Perplexity Pro. От това лято потребителите в САЩ ще могат да завършват покупките си мигновено чрез PayPal или Venmo, когато поискат от Perplexity да намери продукти, да резервира пътуване или да закупи билети.

„Perplexity иска да предоставя точни, надеждни отговори там, където хората вземат решения. PayPal е естествен партньор, защото споделяме обща визия – колко е важно доверието в епохата на AI“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на Perplexity Аравинд Сринивас в съобщение до медиите.

„Това партньорство отключва нови възможности, при които разговорите вече водят до търговия“, заяви президентът и главен изпълнителен директор на PayPal Алекс Крис. „Правим пазаруването сигурно и лесно директно в чата в момента, когато ви хрумне идея. Това е силна стъпка към превръщането на разговорния комерс в реалност.“
Според прессъобщението, партньорството интегрира търговските решения на PayPal, позволявайки на потребителите да купуват продукти или услуги директно в интерфейса на чата на Perplexity.

То също така разширява търговските инструменти на Perplexity до над 430 милиона активни акаунта на PayPal в около 200 пазара, като същевременно се използват протоколите на PayPal за откриване на измами и защита на данните.
Тази седмица се появиха и съобщения, че Perplexity води преговори за финансиране и достигане на оценка от 14 милиарда долара, докато се готви да представи браузъра си Comet, който да конкурира гиганти като Google.