Най-големият производител на електромобили BYD обмисля възможността да построи трети завод в Европа. Компанията вече изгражда производствени мощности в Унгария и Турция и цели да укрепи позициите си в региона, тъй като митата върху китайските електромобили затрудняват навлизането ѝ на пазара.

Локално производство за заобикаляне на митата
Европейският съюз наложи допълнителни мита върху вноса на китайски електромобили миналата година, което принуди големите китайски автомобилни компании да преразгледат стратегиите си. BYD остава лидер сред тези производители на електромобили в Европа изпреварвайки MG на SAIC Motor с 44% през януари. Kомпанията е под постоянен натиск да локализира производството си, за да остане конкурентоспособна.
По време на среща с журналисти във Франкфурт изпълнителният вицепрезидент на BYD – Стела Ли, заяви, че решение относно потенциален трети завод в Европа може да бъде взето в рамките на 18 до 24 месеца. Компанията също така проучва възможността за производство на батерии за електромобили в Европа, но подробностите за местоположението и сроковете за реализиране на този проект все още не са ясни.

Разширяване на присъствието в Европа
BYD вече има амбициозни планове за разширяване в Европа. Автопроизводителят ще започне производство по-късно тази година в новия си завод в Унгария, докато вторият обект в Турция е в процес на изграждане. След като заработят, двата завода ще имат общ капацитет от 500 000 автомобила годишно, което ще позволи на компанията да избегне високите мита върху вноса и да затвърди позициите си на един от най-печелившите пазари за електромобили.
Спекулации и стратегия
Въпреки интереса на ръководството на BYD към разширяване в Европа, говорител на компанията уточни, че обсъжданията за трети завод все още са в начален етап и остават спекулативни. Според него подобно решение би било дългосрочна стъпка, като засега няма конкретни потвърдени локации.

Глобална стратегия за разширяване
Европейските амбиции на BYD са само част от по-мащабната ѝ стратегия за глобална експанзия. Компанията бързо изгражда производствени мощности в различни региони, включително Югоизточна Азия, Южна Америка и Северна Америка.
Най-новият завод на BYD в Индонезия, който трябва да заработи до края на годината, ще увеличи производствения капацитет с още 150 000 автомобила годишно. Това не само ще засили позициите на компанията на един от най-бързо развиващите се пазари за електромобили, но и ще ѝ осигури благоприятни търговски условия, включително данъчни облекчения при вноса на автомобили.
Докато китайските производители на електромобили продължават да се адаптират към регулаторната и икономическа среда в Европа, следващият ход на BYD може да послужи като ориентир за това как чуждестранните компании ще отговорят на протекционистките търговски мерки.
С митата, които променят глобалната търговия с електромобили, въпросът вече не е дали китайските автопроизводители ще строят заводи в Европа, а колко бързо могат да го направят, за да останат конкурентоспособни.
Четете още : Автомобилният производител BYD пуска премиум марката DENZA в Индонезия.