Надзорният съвет на Националния осигурителен институт ще обсъди проекта на бюджет на Държавното обществено осигуряване за 2027 година. В него са заложени увеличение на пенсиите, по-високо майчинство през втората година и промени в осигурителните прагове.
Според предвидените параметри минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се ще достигне 660 евро, а максималният осигурителен доход ще бъде 2400 евро. Проектът предвижда пенсиите да бъдат осъвременени от 1 юли 2027 г. по т.нар. швейцарско правило, което отчита инфлацията и ръста на осигурителния доход.
Планира се коледните добавки за най-уязвимите пенсионери да останат в размер на 50 евро.
Промени се предвиждат и при обезщетенията за майчинство. Заложено е сумата за отглеждане на дете през втората година да се увеличи до 450 евро месечно. Майките, които се върнат предсрочно на работа през втората година, ще могат да получават 75% от обезщетението за отглеждане на дете вместо досегашните 50%.
След обсъждането в Надзорния съвет на НОИ проектобюджетът предстои да премине през останалите процедури за приемането му.












