Столичният кмет Йорданка Фандъкова предприема мащабно преструктуриране на общинската администрация, за да намали бюрокрацията и разходите. Близо милион ще спести Столичната община с новата си оптимизирана административна структура, която ще бъде предложена за гласуване в общинския съвет. Тя бе представена през седмицата от кмета на София Йорданка Фандъкова и от заместника й по финансовата част Дончо Барбалов. Предвижда се така да се подобри организацията на работа на отделните звена на общината и координацията между тях. Премахват се звена с дублиращи функции и се обединяват звена със сходни функции и по този начин се скъсява пътят за обработка на документите и се намаляват разходите на институцията.
Административно-управленските нива в Столичната община се намаляват с 26, закриват се шест дирекции, шест отдела и всичките досегашни 14 сектора. Така ръководните длъжности стават 9 на сто от общата численост на общината. Наредбата за приложение на класификатора за длъжности в държавната администрация допуска числеността на ръководните служители да е до 20% от всички служители.
Законното и незаконното строителство стават две в едно. В момента дирекция Архитектура и градоустройство, която дава разрешителните за строеж, се ръководи от арх. Иван Несторов и от главен инженер Деляна Сеченска и има шест отдела. Архитект Влади Калинов е директор на дирекция Контрол по строителството, която се бори с незаконните строежи. Към него отделно има четири отдела. Дирекция Софийски кадастър се закрива. В момента неин директор е инж. Румен Янков. Дирекцията има три отдела с трима началници.
Дирекциите Общинска икономика и Регулиране на търговската дейност също се сливат. Шеф на новата дирекция се очаква да бъде Костадинка Тулешкова, която в момента е директор на Регулиране на търговската дейност и ръководи звеното още от времето на Стефан Софиянски. Общинска икономика е без титуляр, а длъжността изпълнява Лилия Мицева. Сливат се и дирекциите Обществен ред, сигурност и масови прояви и Отбранително-мобилизационна подготовка и защита при бедствия. Общественият ред също е под ръководството на и.д. началник – Красимир Димитров, докато директор на защитата на населението е Димитър Минчев.
Две в едно стават и дирекциите Европейски програми и проекти и Инвестиции и инвестиционна политика. Двете звена в момента се ръководят от временно изпълняващи длъжността директор, съответно Надя Николова – Деме на първото и Рада Василкьова на другото.
Закрива се дирекция Транспортна логистика, която има два отдела и се ръководи от Гаврил Апостолов. Дейността й преминава към дирекция Транспорт, на която шеф е Димитър Петлешков.
Една служба ще се размине със съкращенията – Столичният инспекторат, който отговаря за чистотата, реда и правилното паркиране. В него са заети над 400 души. На Московска 33 работят 1013 служители, а общо администрацията заедно с тази в общинските фирми и в районните кметства е 1961 души. Разходите за техните заплати тази година са 15.2 млн. лева.
С пренареждането на шефовете стават 9% от общия брой на служителите. Кметът ще предложи на общинските съветници шест дирекции да се слеят в подобни на тях, за да не се дублират, а обслужващите ги шест отдела и 14 сектора да бъдат закрити. Все още не е ясно дали досегашните шефове ще приемат новите си по-ниски позиции.
Целта не е да се съкращават хора, а да се оптимизира работата и да се постигне по-добра координация. Например дирекция Транспортна логистика преминава към Транспорт, защото на всички е ясно, че тук има дублиране на функции, коментира Фандъкова. Заместникът й по финансите Дончо Барбалов обясни, че крайната цел е да се постигне икономия от 15 млн. лева. По-голяма част от спестените пари трябва да дойде от парите за телефони, бензин и коли.
В края на януари ще има предложения за оптимизиране на общинските предприятия и за уеднаквяване на районните администрации. В общината работят 73-ма души, навършили пенсионна възраст и най-вероятно те ще бъдат освободени. И тук обаче целта няма да е съкращаване на хора, а чиновниците да работят по-ефективно в обслужването на столичани, твърди кметът Фандъкова. Тя обясни, че в момента районните кметства имат различни структури и когато тръгне една преписка, минават няколко дни, преди да стигне до правилния чиновник.
Дали обаче чиновниците ще се научат да работят само с намаляването на началническите постове не е много сигурно.
nbsp;
nbsp;
nbsp;
nbsp;