В последните дни от съществуването си кабинетът на Бойко Борисов успя да добута до финала концесията за централната железопътна гара в града под тепетата. На редовното си заседание през седмицата министрите определиха за неин стопанин консорциума Железопътна гара – Пловдив. Според публикации в пресата 95% от собствеността в него е на Миролюб Столарски, притежател на транспортната фирма Карат-С, а останалите пет на сто държи Биад-С на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов.
Името на Столарски нашумя през миналата година покрай скандала с част от линиите на градския транспорт на столицата, обслужвани от Карат-С. Договорът за тях бе прекратен, но в доклада, внесен за гласуване в общинския съвет, лихвите по задълженията на общината към превозвача бяха многократно завишени, от което кметството щеше да олекне с около 3 млн. лева. След като възникнаха противоречията, Йорданка Фандъкова изтегли доклада и разпореди светкавична проверка, която установи, че действително има нарушения.
Сега Столарски ще се разпорежда с пловдивската гара, която е паметник на културата през следващите 35 години. Инвестициите, които консорциумът ще направи за срока на концесията, са 11.2 млн. лв. без ДДС, като 9.85 млн. лв. трябва да бъдат вложени през първите четири години. Размерът на годишните концесионни плащания пък е съставен от две части – фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната ще е 290 хил. лева. След това възнаграждението, което ще получава държавата, се увеличава на 412 хил. лв. и на всеки три години ще се индексира с инфлацията в страната по данни на НСИ, с натрупване. Колкото до променливата част, тя ще е 16 на сто от нарастването на размера на брутните приходи от всички дейности за текущата година, като за база се приема 1 812 000 лева. Върху всички тези плащания ще се дължи ДДС.
От концесионера се очаква да изпълнява и дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и т.н. Предвижда се гаровият комплекс да се превърне в център за услуги и комплексен транспортен възел. От това ще се осигурят необходимите инвестиции за модернизация и разширение на съществуващите сгради, прилежащата инфраструктура и съоръжения, а също и за изграждането на нови подобекти.
С друго свое решение правителството в оставка прекрати откритата през 2012 г. процедура за предоставяне на концесия на пристанищен терминал Тутракан поради липса на кандидати, които да подадат оферти.