Ято за отстрел

Migration Image

Шофьорите сме като ято, готови винаги за път…, пееха в онези наивни години Стефка Берова и Йордан Марчинков.

Ято за отстрел, бих добавил азсега.

Изпълнено с неприязън е отношението към хората зад волана само защото те, бутайки напред тон-два желязо, са потенциално опасни – могат да размажат пешеходци или себеподобни. Докато един безобиден пешеходец не може да ти причини нищо лошо, освен да ти открадне антената или, в най-краен случай, да ти забие пет кирки в предницата. Това, че така се мисли в България, го разбирам – ние не сме много-много по мисленето. Но и цяла Европа, социалната и солидарната, сякаш е полудяла.

Глоба за всички, които се возят сами в колата, е най-новият наш хит по темата, в изпълнение на столичния общинар Радослав Тошев. Целта била ограничаване на трафика и увеличаване на броя на свободните паркоместа в центъра на столицата. За груповото пътуване пък можело да се предвидят данъчни облекчения.

Тошев, защо ни караш да се питаме имало ли е Десети ноември и дали Джон Лок (първият апологет на частната собственост, ХVII век) всуе се е блъскал да теоретизира, за да може ти да го размажеш на практика? Караш ме, като тръгна към центъра, вече да си взема шоколадовата Бонка. Оставям я да седи в колата върху синята зона. Така хем глоба за бекярско шофиране няма да ви снасям, хем няма да ви цъкам и за зоната. От спестеното данъчно бреме ще купувам вафли на прекрасното циганче, а нослето му ще сълзи от възторг.

Нарушаването на душевния интегритет на тия, дето въртят геврека, е въпрос на чест и за европейците. Сиреч лобистки въпрос. Още не мога да повярвам как забраниха говореното по мобилния телефон заради интересите от скокообразното увеличаване на продажбите на хендсфрийтата.

Барозу , значи в XXI век мога да говоря с жена си и сина си, докато препускам с колата, но те трябва да са в нея. Защо мога да ям горещо люто шкембе, докато карам, вестник да чета, таблет да чегъртам, но телефон не мога и да пипна?

Ами номерът на Цв.Цв. с фаровете посред бял ден. Станахме за смях пред комшиите – сърби, гърци, турци, които вече ни викат скандинавци. Светещите фарове може и да са потребни за северните държави, в които вече се стъмва по обяд и вали сняг, но в една от най-слънчевите държави си е чист тормоз.

Западни учени вече изследваха:

Късите светлини изразходват сумарно около 150-200W, което от своя страна повишава разхода на гориво;

В градски условия акумулаторът системно недозарежда, което в крайна сметка означава замяна;

При високи летни температури е съществен рискът от прегаряне на кабели, което може да доведе до пожар;

Като резултат от ускореното износване рефлекторите на фаровете много по-бързо пожълтяват и се пукат, а крушките отслабват силата си на светене и изгарят. (Пишещият тези редове плати за изтеклото лято над 100 лв. за крушки.);

Дневните светлини затрудняват разпознаването на участници в движението без включени светлини и на такива, които нямат – например пешеходци. Затова предлагам да ги задължат да се движат в светлата част на деня с миньорски лампи на чело или с 10-ватови фенерчета в ръка.

Тормозът обаче не спира. Вътрешното министерство обмисля да забрани клечащите полицаи, дебнещи от засада по трънки и глогинки. В замяна на това ще окичат държавата с камери. Не съм против тази далеч по-обективна преценка на движението ми по пътя. Но и с това не бива да се прекалява. Защото една от водещите британски компании в автозастраховките – LV, доказа, че разположените по пътищата съоръжения за снимане, чиято задача е да ограничат скоростта и да намаляват броя на катастрофите, на практика ги увеличават. Цели 81% от анкетираните посочват, че първата им реакция, когато видят камера, е да погледнат скоростта си на километража. Така те отвличат вниманието си от случващото се на пътя и катастрофите растат.

Като върховен принос за намаляването на жертвите по пътя може да се счита и предложението на общинаря Вили Лилков. Общинският съветник от ДСБ ще внесе предложение за промяна в наредбите на столичното кметство, с което да бъде въведен лимит на броя на такситата. Защото жълтите коли в София трябва да са наполовина. Тук вече коментара го предоставям на бакшишите:

Ако се приеме такова нещо, ни чакайте всеки ден с камъни пред общината. Или, както се казва На зла круша – зъл прът.

Чавдар Цолов, професионален шофьор от 34 години

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст