Големи играчи в битка за ремонта на „Тракия“

Старите участъци от аутобана към морето не са ремонтирани повече от 30 години.

Голям интерес в строителния бранш предизвикаха двата конкурса за ремонт на старите участъци от автомагистрала „Тракия“. Първият включва рехабилитацията на 32 км от пътните платна между София и Пловдив, а вторият – 14.4-километра в Пловдивска област. Общата стойност на двете поръчки е 50 млн. евро, или съответно 30 млн. и 20 млн. евро. На практика това ги превръща в едни от най-големите в пътната сфера за тази година и в тях ще участват някои от най-сериозните строителни фирми у нас.

За ремонта на 32-та км документи са подали общо 11 компании, а за втория участък от 14.4 км участниците са с един по-малко. Осем дружества са подали оферти за двете трасета.

Сред най-любопитните претенденти в първия конкурс е консорциумът „Рехабилитация Тракия 2014“, в който влиза небезизвестният „ПСТ Холдинг“ на регистрираната на Британските Вирджински острови офшорка „Галиано Уърлдуайд лимитид“, представлявана у нас от Иван Шарланджиев. Офшорката играе заедно с „Постстройинженеринг“ и „Трансконсулт – 22“.

Друг мераклия да получи апетитната поръчка е обединението между „Пътстрой 92“, „Автомагистрали Хемус“ и пазарджишката „Пътища“. Те се явяват като обединение „ПАМ – I пътища“. Докато варненската „Хидрострой“, хасковската „АБ“ и „Пътстрой Бургас“ са създали консорциума „АБХ Строй“, а „Агромах“, „Пътища Пловдив“ АД и „Еко Хидро 90“ се явяват като консорциум „АПП лот 27А“.

В търга ще наддават и редица големи чуждестранни играчи. Австрийската компания „Страбаг“ АГ и българският й клон ще участват като консорциум „Страбаг – ИПС“. Към тях се е присъединила и българската фирма „Интегрирани пътни системи“. Под формата на обединението „Дуйу – Металик – К Груп“ пък документи са подали турската „Дуйу Мюнхендислик Иншаат Туризм дъш Тиджарет ве Санайи Лимитет Ширкети“, българският й клон „Калистратов груп“ и едноличният търговец „Металик – Иван Михайлов“.

Самостоятелно участват българските „Автомагистрали Черно море“, „ИСА 2000“, „ГБС Инфраструктурно строителство“, португалската „Лена Инжинария Конструсоиш“, както и „Трейс груп холд“, която през последните години спечели едни от най-големите строителни конкурси.

Във втория търг отново ще се борят „Автомагистрали Черно море“, турската „Дуйу“, „Трейс Груп“, „Пътстрой“, „ПСТ Холдинг“, португалската „Лена“, както и консорциумите „АПП лот 27А“ и „АБХ Строй“. Единствените нови участници са „Актор“ и обединението „Тракия – Инфра“, в което влизат „Станилов“, „Инфраструктурна компания“ и „Интегрирани пътни системи“.

Освен старите участъци на „Тракия“ строителите ще трябва да ремонтират и пътните възли „Церово“, „Калугерово“, „Гелеменово“, „Бенковски“, „Пловдив – запад“, „Пловдив – север“ и „Пловдив – изток“. Победителите в надпреварата ще бъдат избрани по икономически най-изгодната оферта, а срокът за изпълнение е 18 месеца. Което означава, че ако процедурите не бъдат обжалвани, в края на 2015-а ще шофираме по напълно обновената магистрала. Ремонтите и на двете отсечки се финансират със заем от Европейската инвестиционна банка.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще гласувате ли, ако бъде свикан референдум за еврото?

Подкаст