Правилата на успелите

Правилата

Кога е най-добре да се събуждаме? Как да организираме правилно времето си? Как да отстояваме интересите си и да си намерим добър наставник? Своите съвети споделят преуспели бизнес дами, участнички в рейтинга на най-влиятелните жени на списание Forbes.

Ставайте рано

Президентът на Starbucks Мишел Гас всяка сутрин се събужда в 4.30 часа и отива да тича. Председателят на борда на директорите на Avon Андреа Джанг става в 5.00 часа. А главният редактор на списание Vogue Анна Уинтър играе тенис в 6.00 часа и  после отива на работа. Според тяхното общо мнение човек успява по-лесно, ако започва деня си по-рано от другите.

Договорете предварително условията

Изследванията показват, че жените водят преговори за работните условия по-рядко и с по-малък успех от мъжете. В повечето развите държави едно 20-годишно момиче получава средно 90% от заплатата на 20-годишен младеж. След 30 години заплатата на жената е средно около 75% от възнаграждението на нейния 50-годишен връстник.

Делегирайте правомощия

Кейти Тейлър, генерален директор на хотелската верига Four Seasons, казва, че е обсебена от идеята да контролира всичко, но се стреми да се сдържа и се учи да делегира задачи на подчинените си в името на общото благо. Представете си, че кариерата ви прилича на жонглиране с топки. Част от тях са направени от стъкло и ако ги изпуснете, ще се пръснат на парченца. Докато топките, които са направени от гума, спокойно могат да бъдат оставени да подскачат по пода. Просто не си струва да жонглирате с гумените топки.

Намерете си наставник

Оперативният директор на Facebook Шерил Сандбърг твърди, че не може просто така да отидеш при някого и да го помолиш да ти стане наставник. Това е постепенен и обмислен процес на общуване. Сандбърг съветва: "След среща напишете електронно съобщение на човека, който може да стане ваш ментор. Изпратете му интересна статия или го запознайте с някого, който може да му бъде полезен. И продължавайте да поддържате отношения с него. Възможно е с времето да се появи възможност този човек да ви даде ценен съвет или да ви окаже реална помощ,  като ви препоръча на ново работно място например."

Бъдете любознателни

В съвременния свят промените се извършват със скоростта на звука. Затова е много важно човек да запази любознателността си, да се учи на нещо ново и да се адаптира в новата среда, която го заобикаля. Съпредседателят на борда на директорите на Disney Media Networks и президент на Disney-ABC Television Group, Ан Суини, казва за себе си, че е човек, който „стимулира своята любознателност“. По думите й "това вдъхновява хората" и "води до нови идеи, нови работни места и нови проекти". "Най-правилното, което можете да правите, е непрекъснато да задавате въпроси", казва Суини.

Изслушвайте другите

Наемайте умни и професионалисти и ги изслушвайте внимателно. Хората, които са отворени към новото и умеят да слушат другите, успяват много повече и стигат по-лесно до изводите си. Генералният директор на американското подразделение на компанията QVC, Клер Уотс, организира всеки вторник ден на отворените врати.  Тогава всеки служител може да поговори с нея, да й задава въпроси и да сподели наблюденията си.

Поставяйте си цели в кариерата

Генералният директор на Campbell's Soup Дениз Морисън мечтае от дете да се занимава с бизнес и да управлява компания. Тя се научава да си поставя цели и в работата, и в живота – както краткосрочни, така дългосрочни – и винаги държи в съзнанието си плана за постигането им. За Морисън кариерата е движение нагоре и възможност за постоянно развитие.

Научете се да казвате "не"

 

Свиквайте с думата „не“. Понякога ще я чувате, а понякога ще ви се налага да я произнасяте. Изпълнителният директор на Световната продоволствена програма на ООН Ертарин Казин казва, че жените казват по-трудно думата „не“ в сравнение с мъжете. Но ако човек не се предава и тренира, с времето ще се научи да отказва по-лесно.  

 

Бъдете упорити

Според легендата Томас Едисън инкасирал многобройни провали, преди да изобрети електрическата лампа. „Открих 10 хил. доказателства, че изчисленията ми са грешни“, казвал той. Но не се предал, „защото всеки неуспешен опит е още една крачка напред“. Според изследванията повечето жени постигат максималните си успехи след 30 години тежък труд. Така че успехът зависи от упоритостта, издръжливостта и търпението.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст