“Ол инклузив” по часовник

храна

За първи път у нас се разписват изисквания към менюто на услугата "ол инклузив”. След влизането в сила на Наредбата за категоризиране на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене хотелите ще трябва да предоставят на гостите си кафе, кафе с мляко, чай, мляко, мляко с какао, сметана, както и безалкохолни газирани напитки. В списъка са още алкохолни напитки местно производство – водка, бренди, джин, ликъор, мента, мастика, вино (наливно – бяло и червено, включително сухо и полусухо), бира, както и коктейли. Закуската е необходимо да бъде на шведска маса в основния ресторант, обядът – в снекбар, като е определен и асортимент: пица, хамбургер, хотдог, салати, гарнитури или в ресторант на шведска маса. Вечерята пък трябва да е в основен ресторант и в снекбар на шведска маса. В лоби-бара или пул-бара е задължително да се предоставят чай, кафе, сладолед, сладкиши, плодове в определени часове. Допълнително в определени часове е необходимо да се предлагат местни алкохолни напитки – вино и бира, високоалкохолни напитки, безалкохолни напитки. Не се допуска настаняване и обслужване по системата "ол инклузив" в резиденс-хотелите.

С наредбата се въвежда ред и по отношение на обслужването и предлаганите услуги в заведенията за хранене и развлечения. Например броят на местата за хранене трябва да покрива поне една трета от общия брой стаи или апартаменти в мястото за настаняване. Колкото и невероятно да звучи, е определено дори времетраенето за изпълнението на поръчката в зависимост от звездите на обекта. Изискването е, да речем, поръчката за студени предястия, салати и аперитиви да се изпълнява до 10 минути в заведенията "пет звезди" и "четири звезди" и до 15 минути в заведенията "три звезди" и "две звезди". За останалите ястия и напитки времето е до 20 минути. За отделни видове аламинути и ястия с по-сложна технология сервитьорът е длъжен да предупреди, че поднасянето им ще се забави. За всички категории пък ще важи правилото отварянето на бутилираните безалкохолни напитки, бирата и виното да се извършва пред погледа на клиента при поднасянето им.

Тези разпоредби обаче, макар и разписани в наредба, изглеждат по-скоро пожелателни. Защото е невъзможно да се следи къде, какво и за колко време се сервира. А и невинаги е възможно дори теоретично да се спазят поставените срокове. Точно поради тази причина ресторантьорите са притеснени да не би въпросните изисквания да се превърнат в инструмент за изнудване на бизнеса от страна на контролните органи.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст