Винетката поскъпва, за да има повече пари за ремонт

Бойко Борисов Лиляна Павлова Северна скоростна тангента строителство път

Ситуацията с поскъпването на винетките е като въпроса за яйцето и кокошката. Такава аналогия направи регионалният министър Лиляна Павлова в ефира на Нова телевизия. 

По думите й или се събират такси, които се инвестират в поддържането на пътищата, или ако не се плащат – няма как да има ремонт на пътната мрежа. Коментирайки поскъпването на винетките, Павлова не се съгласи с твърденията, че цената на стикера е скочила изненадващо. "Неведнъж казахме, че се правят анализи, каква трябва да е реалната цена и че ще въведем тол системата за камионите. Края на октомври беше готов анализът на Световната банка, представихме го на Министерски съвет и взехме решението", обясни министърът. Павлова припомни, че с парите от винетките се поддържат 20 000 километра републикански пътища, а за да са те в добро състояние са нужни 600 млн. лева годишно. Сега парите за тази дейност са 200 хил лева, посочи герберката. 

Тя призова да не се драматизира относно цената за изграждането на най-дългия тунел в България. Съоръжението ще бъде с дължина два километра и ще се намира на магистрала "Струма", в участъка от Благоевград до Крупник като ще струва 250 млн. лева. Павлова не се съгласи с определението, че това е най-скъпият тунел, правен някога у нас. Тя уточни, че в цитираната сума влиза допроектирането на новата отсечка от магистралата, изграждането на 3 километра от нея и тунелът "Железница". 

Регионалният министър посочи още, че това е максималната цена като при търга тя със сигурност ще падне. "Често ни обвиняват в обратното, че строим евтино, некачествено и не включваме всичко. Ето тук всичко е включено, дори всички възможни форсмажорни обстоятелства", допълни Павлова. 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст