ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

В новия брой 50 на вестник “Банкеръ” четете:

корица

Надцакване до кръв в търг за здраве

Публична тайна е, че много от обществените поръчки у нас се насочват по "правилния" канал към "подходящите" изпълнители. Но някои държавни учреждения сътворяват чудеса от храброст в стремежа си да угодят на когото трябва, пък било то и чрез прескачане на действащите закони и норми. Олицетворение на "мистериите на българските търгове" е обявената в средата на май от Националния център по трансфузионна хематология поръчка с предмет "Периодични доставки на медицински изделия за вземане, диагностициране, преработване и съхраняване на кръв и кръвни съставки по 53 обособени позиции за 2015 година". Тя е на стойност над 4.62 млн. лв. и естествено привлича интереса на големите акули в бранша.

 

Фарсът с публичността за КТБ

Не беше нужно да минава цяла година, за да стане ясно, че всички заклинания на политиците – и от управляващото мнозинство, и от опозицията, за пълно разкриване и публичност на действията, довели до фалита на Корпоративна банка, са абсолютен фарс. Хората си спомнят без усилие как запленени от измамната еуфория за разкриване на конспирацията около срива на КТБ депутатите от всички разцветки и идейни течения – и от ГЕРБ, и от ДПС, и от Реформаторския блок, и от Патриотичния фронт, и от БСП, денонощно ковяха промяна след промяна и в Закона за кредитните институции, в Закона за банковата несъстоятелност и в Закона за гарантиране на влоговете.

 

Всесилната хартия пак победи

В икономическата комисия на парламента се случи странно нещо – роди се хибрид, законов и практически изрод, който и двете враждуващи страни не харесват, но припознават само донякъде като свое дете. След тричасово заседание във вторник, 8 декември, депутатите от икономическата комисия гласуваха да се разреши сключването на застраховка "Гражданска отговорност" онлайн и без електронен подпис. Тази малка крачка към електронизацията на държавата ни обаче е помрачена от поредната победа на всесилната хартия. Защото договорът на хартия и стикерът, който виси на предното стъкло на автомобила, остават. С това приемането на второ четене в парламентарната икономическа комисия на текстовете от новия Кодекс по застраховане приключи.

 

Сметките за "Хемус" излязоха криви

Отколешният въпрос дали в България магистрали могат да се строят бързо и евтино, или качеството наистина струва пари, като че ли най-накрая намери своя отговор. При отварянето на ценовите оферти за два участъка на "Хемус", изведнъж се оказа, че държавата криво си е направила сметките, и цените, предложени от кандидатите, са далеч над индикативната стойност, посочена от експертите на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти". 

Едната отсечка от аутобана за Варна е от Ябланица до Угърчин (23 км), а другата – от Угърчин до разклона за Плевен (36 км). Прогнозната стойност на двата лота бе 434 млн. лв (без ДДС), като изричното условието за всички участници в конкурса бе, че могат да наддават само за един от лотовете. 

 

Облъчваме туристите с (д)ефектни реклами

Да се похвалим, че сме си свършили работата, пък за резултатите ще мислим после. Общо взето, на този принцип заложиха през последните дни от Министерството на туризма, обяснявайки как е преминала последната рекламна кампания на страната като целогодишна туристическа дестинация. Вярно, ведомството е ново и трябва някак да оправдае съществуването си, но несъмнено има и по-подходящи средства за това от тупането в гърдите. 

От експертите по туризма научихме, че повече от 440 милиона европейци са гледали рекламните клипове на България по телевизиите Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel. Звучи внушително, още повече като знаем, че на Стария континент живеят малко над 700 млн. души. Излиза, че едва ли не почти всеки е разбрал за красотите на нашата природа. Само че никой не казва най-важното – колко от "облъчените" са решили да видят на живо промотираните забележителности. Защото рекламите се правят не просто за да се гледат по телевизията, а за да увеличат продажбите на съответния продукт. Да не забравяме също така, че за създаването и излъчването на клиповете са похарчени над 6 млн. лв., осигурени инак от оперативната програма "Регионално развитие". 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Противоконституционна ли е мярката за отнемане на коли от пияни и дрогирани шофьори?

Подкаст