Кои са 10-те най-популярни луксозни стоки в света за 2015 г.

фолсваген ламборджини

Може би сте почитател на луксозните автомобили, изобразителното изкуство или дизайнерските стоки. За първи път в историята през 2015 година са били търгувани на пазара за луксозни стоки в света за повече от един трилион евро, съобщава немският икономически вестник Handelsblatt. Изданието представя класация на 10-те най-популярни луксозни стоки в света, които са били особено търсени през 2015 година, по данни на Luxury Goods Worldwide Markets Monitor 2015.

10-тото място в класацията е за луксозните круизи. Демографското развитие и увеличаването на доходите на населението имат положителен ефект върху индустрията на луксозните круизи. Приблизително 2 милиарда евро са генерирани през 2015г. в този пазарен сегмент. В сравнение с 2014г. пазарът е нараснал с 4%. Круизите са все още много търсени от богатите. През 2015година особено популярни са екскурзии до необичайни дестинации.

9-то място заемат луксозните яхти. През 2015година са били реализирани 7 милиарда евро в този сегмент в световен мащаб. Това е точно толкова, колкото през 2014година, но е напълно достатъчно луксозните яхти да попаднат в челната десятка на най-популярните луксозни стоки.

8-ма позиция заемат луксозните частни джетове (самолети). През 2015година те са осмият по големина сегмент на пазара за луксозни стоки с продажби от 21 милиарда евро. В сравнение с миналата година търсенето е нараснало с 14%. Северна Америка е най-силният пазар при луксозните джетове.

7-мо, 6-то и 5-то място заемат съответно висококачествените маркови стоки, предметите на изобразителното изкуство и деликатесите. През 2015 година са изтъргувани 45 милиарда евро на пазара за деликатеси, като той е нараснал в сравнение с 2014 година с 4%.

4-то място заемат луксозните вина и спиртни напитки. През 2015г. са генерирани 64 милиарда евро в продажбите в този сегмент. Това представлява ръст от 3% с равнение с миналата година. От Handelsblatt уточняват, че луксозното вино има твърде ограничен растеж.

3-то място е за нощувките в луксозни хотели. Така например в Bayerischen Hof в Мюнхен търсенето на нощувките се е увеличило със 7%. На пазарния сегмент за нощувки в луксозни хотели са реализирани 176 милиарда евро през 2015година. В САЩ обаче наблюдаваме спад при този сегмент.

На 2-ро място с реализирани продажби от 253 милиарда евро и с ръст от цели 13% през 2015година са луксозните стоки за лично ползване – часовници, бижута, модни аксесоари, кожени изделия и козметика.

Първо място в класацията заемат луксозните автомобили. През 2015 г. са реализирани продажби в размер на 405 милиарда евро в този пазарен сегмент, което го поставя на челна позиция спрямо всички останали лусозни стоки.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще гласувате ли, ако бъде свикан референдум за еврото?

Подкаст