Министерството на туризма e спечелило европейско финансиране на стойност близо 70 хил. евро за реализацията на проект "Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН в България – второ издание", съобщиха от ведомството през седмицата.
EDEN e акроним на European Destinations of ExcelleNce (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. Парите за проекта, който е с продължителност 18 месеца, ще дойдат по програма COSME* 2014-2020-а на Европейската комисия.
Това на практика е Програмата за конкурентоспособност на малките и средните предприятия (2014-2020-а), приета с Регламент (ЕС) №1287/2013-а на ЕП на Съвета от 11 декември 2013-а, или по-известна като Програма COSME.
България е сред страните в Европа, на които е предоставена възможност от Европейската комисия да реализира проект за популяризиране на ЕДЕН дестинациите. Държавата ни печели конкурса за финансиране, заедно със страни като Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта, допълниха още от ведомството.
Проектът би трябвало да надгради и да доразвие проект на същата тема, реализиран в периода 2011-2012 година. Основната му цел е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са общините Силистра, Луковит, гр. Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали.
В хода на реализацията на проекта се предвижда да бъде осъществен контакт с ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни), които да бъдат въвлечени в него, за да съдействат за по-широкообхватно промотиране на българските ЕДЕН дестинации. Планира се заснемането на тематични видеоматериали за ЕДЕН дестинациите и изработване на печатни материали, пощенски картички и други. Част от проекта ще бъде и фейсбук игра, в рамките на която деца от цялата страна ще могат да участват с рисунки, а творбите на победителите ще бъдат поставени на картички и магнити, които допълнително ще популяризират дестинациите.
Сред другите дейности по проекта е използването на онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, сред които изработването на регулярен онлайн бюлетин, интегриране на информация за българските ЕДЕН дестинации в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма и други. Ще бъдат проведени и две работни срещи на мрежата от български ЕДЕН дестинации. Екипът за изпълнение ще организира и проведе опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури, избрани посредством проекта, и ще представи инициативата на избрани чуждестранни и национални туристически изложения и борси.
Сред целите на проекта е да се повишат информираността и разбирането за ЕДЕН инициативата и за принципите на устойчиво развитие. Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и спа туризма. Проектът ще допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонната концентрация на туристическите потоци.
Основен ефект от изпълнението на проекта е постигането на трайна разпознаваемост и утвърждаване на имиджа на дестинациите ЕДЕН в България като алтернативна, нетрадиционна и екологично съобразна форма на туризъм, категорични са от министерството.