680 души са загинали през 2015 г. в катастрофи по пътищата на България.
Година по-рано жертвите са 655.
През 2013-а труповете на пътя са били 510.
Въпреки крутите мерки ефектът е нулев. Защо ли?
Защото са глупави. И защото са остарели. И защото само изнервят и най-спокойните шофьори.
Вместо реални катаджии да участват в движението и като видят джигит да го подгонят като в щатски екшън, ние правим спящи полицаи. За тях явно няма стандарт – те са като истинските – тънки като ластуни, които вадят стари пломби, или бъчвоподобни, които свалят картера на колата на място.
Знаци за ограничения на скоростта от 30-40 км в час, останали от времето на трабантите, които самите катаджии наричат „захранки“.
Все по-модерни дрегери за алкохол, но пълна безпомощност за наркотици.
Светещи фарове и през лятото – десетки левове за крушки за водача и още толкова приход за униформения.
Пешеходни пътеки, които не са осветени през нощта и водачите треперят на всяко кръстовище. Защото във всеки един момент наглед нормално изглеждащи пешаци ще свърнат рязко от тротоара и ще тръгнат като овце през пътя.
Пешеходци, които считат пътеките за свои ареал, при все че те са конфликтни точки, където (това масово не се знае) трамваят е с предимство.
И един любим виц. Стар катаджия буди сина си – млад пътен полицай, в 9 часа сутринта: "Айде ставай, бе, че ония вече два часа карат без пари".