Поглед в бъдещето

Volkswagen T-Cross Breeze

Традиционният концерт от клаксони даде финала на тазгодишното автомобилно изложение провело се в Женева през март. Накратко фактите са: 687 хил. посетители (ръст от 0.7% спрямо 2015 г.), показани бяха редица нови модели и разнообразие от технологични иновации. Може ли обаче подобен бляскав форум да мине без т.нар. концептуални модели? Прототипите, които предизвикват статуквото, разкриват дръзко нови линии с коренно различен дизайн, които имат много малки шансове да преминат в масовото производство. Е, поне във вида, в който се показват по изложенията. А в Швейцария определено имаше какво да се види. 

 

DS E-Tense

Подразделението на Citroen за луксозни автомобили –  DS бе създадено неотдавна, определено впечатли с модела E-Tense. Изумителна "бегачка", ще каже всеки, който види луксозното двуместно карбоново купе с дължина 4.12 метра, с широчина, малко над 2 м и височина от едва 1.29 метра. Според компанията производител за проектирането му за проектиране, тестване и за конструиране са били отделени 800 часа. Картинката на типичното GT допълва двигателят от  402 к.с. с  въртящ момент от 516 нютон метра, който позволява  E-Tense да ускори до 100 км/ч само за 4.5 секунди, а скоро след и до максимума си от 250 км/час.

Къде е уловката? Ами всъщност говорим за електромобил, което подсказва и Е-то в името на автомобила. Литиево-йонният пакет на батериите може да съхрани енергия, достатъчна за изминаване на 360 км в града или 310 км в комбиниран цикъл на шофиране. Досущ като предишният прототип на DS – Divine и Е-Tense няма задно стъкло. Вместо него видимостта се осигурява от камера, а кадрите от нея се показват на екран, разположен там, където сме свикнали да се намира огледалото за обратно виждане. Дисплеят на централната конзола е 10-инчoв, а за доброто настроение в автомобила се грижат девет високоговорителя с мощност 640 вата. 

 

Pininfarina H2 Speed

След като Pininfarina бе купена от индийската фирма Mahindra & Mahindra, се появиха опасения, че легендарното дизайнерско студио повече няма да се занимава с екзотични коли. Компанията обаче разби на пух и прах тези очаквания с H2 Speed – прототипът е наполовина супер кола, наполовина космически кораб, който използва водородна клетка за осигуряване на задвижването. Резултатът е превозно средство, което не отделя никакви вредни емисии и е способно да достигне до 300 км/ч, пръскайки само водни пари в атмосферата. Максималната мощност на двигателя е 503 конски сили и той ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3.4 секунди. За отбелязване е и че зарежда много бързо – все още основен проблем за стандартните електромобили. Резервоарът му за водород може да бъде напълнен догоре само за 3 минути. 

H2 Speed на практика ни спасява едновременно от замърсяването на въздуха и от шума. Компресорът дава на двигателя много специфичен тон, напълно различен от конвенционалните електроколи. Шумът, който излиза от колата, е близо до тишината, по-скоро навява асоциации с научната фантастика. 

 

Honda Civic Concept

Обединявайки елементи от представените седан и купе версии през миналата година в Женева "Хонда" най-накрая разкри новия модел Civic хетчбек с пет врати, макар и маскиран като прототип. Инструкторите от японската компания казаха, че моделът е с 30 мм по-широк и със 130 мм по-дълъг от сегашната кола. Но това прави купето много по-просторно. Какво ще има в него обаче все още не може да се каже, тъй като концептуалният модел бе представен без интериор. Познавачи твърдят, че купето ще е оборудвано с централен дисплей, който ще се управлява с докосване на ръката, а километражът, оборотите и останалите показатели на автомобила ще се виждат на TFT екран пред шофьора. Със сигурност базовият модел няма да разполага с 19-инчовите джанти на прототипа или специалните му спирачки. Но аеродинамичните детайли като задните спойлери например ще бъдат запазени и в масовата продукция. Очаква се новият Civic да бъде пуснат на пазара с три варианта на мотора – новите 1.0 и 1.5-литрови VTEC турбодвигатели, заедно със сериозно "ревизирания" 1.6 литров  i-DTEC дизел. Подробностите за това с колко конски сили ще разполага всеки от тях и емисиите, които ще отделя, все още не са огласени.   

 

 

Skoda VisionS

 

От известно време се знае, че "Шкода" планира да представи по-голям SUV, но за пръв път компанията свали картите си на масата в Женева. Концептуалният VisionS е дълъг 4.7 м с три реда седалки, което означава, че има повече от достатъчно място за всички пътници. Под "кожата" на прототипа  има високотехнологичен хибрид, комбиниращ 1.4-литров бензинов двигател, с два електромотора. С 225 конски сили концептуалният автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.4 секунди, а върховата му скорост е почти 200 км/час.  Едва 1.9 литра бензин са напълно достатъчни, за да измине колата 100 км (45 грама CO2 на километър), а само на електрическа мощност изминава 50 километра. Хибридната система позволява на VisionS да изминава до 1000 км на комбиниран цикъл. Очакванията са масовата версия да е по-къса в сравнение в показаното 4.7 метрово шоу чудовище, като най-вероятно ще носи името "Кодиак". 

 

Vauxhall GT Concept

С ход, който предизвика изненада у мнозина, "Опел" дръпна завесата на новия GT Concept. Прототипът следва дирите на Opel Experimental GT от далечната 1965 г. и е потомък на концептуалния Opel Monza. Vauxhall се определя от познавачите като спортна кола за масова употреба. Вместо да гони "големите батковци", тя използва еднолитров бензинов турбодвигател с три цилиндъра и 143 конски сили, базиран на мотора, задвижващ моделите Adam, Corsa и Astra. Задвижването се изпраща към задните колела и в комбинация с теглото под 1000 кг, двуместната концептуална кола достига 100 км/час за по-малко от 8 секунди и има върхова скорост от 215 км в час. Не е чак толкова впечатляващо на хартия, но все пак достойно за уважение в сравнение с другите компактни купета. 

 

Volkswagen T-Cross Breeze

Кросоувър Polo със сгъваем покрив? Определено всеки, занимавал се с продажби на автомобили, знае, че е много трудно да продадеш нещо подобно. Е, от Volkswagen решиха да се пробват в този сегмент, представяйки Volkswagen T – Cross. Германците твърдят, че моделът е поглед напред към бъдеща серия от спортни модели, която ще се появи на пазара през следващите няколко години. Намеренията са да се подсилят сегашните модели "Тигуан" и "Туарег" с още три други SUV-a, ползващи системата кросоувър. Накратко казано, T-Cross е умалена версия на Tiguan с две врати и сгъваем покрив. Въпреки че подобно описание е малко опростено. 

Интериорът сам по себе си е огромен скок напред за Volkswagen. Идеята е да се акцентира върху новия дизайн човек – машина, чрез който се цели по-добра използваемост и интеграция на технологиите в кокпита.  T-Cross Breeze разкрива ново поколение табло, наречено Active Info Display. Графичната му среда позволява да се показват триизмерни изображения и анимации. Подобно на приложенията за смартфон цялата информация може да се организира и изобразява. В добавка изкуственият интелект на колата може още да предвижда поведението на шофьора. Данни от радар и от камера също се показват на дисплея, улеснявайки не само паркирането и маневрите, но и оф-роуд сигурността чрез анализи на терена.  Колата се задвижва от еднолитров безнинов двигател с мощност 110 конски сили. 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст